|
کدخبر: 74867

وزیر اقتصاد: مبنای محاسبه ارز تغییر خاصی نمی‌کند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با توجه به اینکه در بودجه ۹۹ بیشتر ارز دولتی برای واردات کالاهای اساسی تخصیص می‌یابد، نرخ ارز تغییر خاصی نمی‌کند.

گسترش نیوز - «فرهاد دژپسند» روز سه شنبه در حاشیه مراسم بزرگداشت درباره محاسبه نرخ ارز در لایحه بودجه سال ۹۹، افزود: نرخ ارز هیچگاه در لایحه بودجه تعیین نمی‌شود و نرخ ارز کالاهای اساسی هم در دولت، دوشنبه شب چهار هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد.

farhadDejpasand6.jpg

وی درباره بررسی حساب‌های بانکی نیز گفت: یکی از معیارهای محاسبه نرخ مالیات بررسی حسابهاست.

دژپسند درباره درآمدهای مالیاتی نیز گفت: درآمدهای مالیاتی سال ۹۷ حدود ۱۰۹ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۹ به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد داشت.

وی درباره معافیت مالیاتی هنرمندان، گفت: معافیت‌های مالیاتی مشروط به تصویب مجلس است و هرگونه وضع و یا معافیت مالیات باید به تصویب مجلس برسد.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: بحث معافیت مالیاتی به شکل جامع در وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال بررسی است و کمیته‌ای در این باره تشکیل شده که پس از تصویب، قانون را در اختیار دولت قرار می‌دهد که دولت نیز در نهایت پیشنهادات خود را به مجلس ارائه می‌کند.

وی درباره معافیت مالیاتی هنرمندان از مالیات گفت: معافیت های مالیاتی مشروط به تصویب مجلس است و هرگونه وضع و یا معافیت مالیات باید به تصویب مجلس برسد.

دژپسند اضافه کرد: بحث معافیت مالیاتی به صورت جامع در وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال بررسی است و کمیته‌ای در این باره تشکیل شده که پس از تصویب قانون را در اختیار دولت قرار می‌دهد که دولت نیز در نهایت پیشنهادات خود را به مجلس ارائه می‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر