|
کدخبر: 74489

در هفته جهانی کارآفرینی مطرح شد؛

رویداد کارآفرینی، سکویی برای توسعه ارتباطات

هفته جهانی کارآفرینی (GEW) بزرگ‌ترین رویداد هماهنگ برای ترویج و ترفیع کارآفرینی است که هر سال‌ در بازه زمانی ۱۸ تا ۲۴ نوامبر برابر با ۲۷ آبان تا ۳ آذر در سراسر دنیا برگزار می‌شود. در این رویداد با هدف کمک به کارآفرینان بالقوه برای ورود به عرصه کارآفرینی، تلاش می‌شود تا نسل جدیدی از کارآفرینان به راه‌اندازی کسب‌وکار خود تشویق شوند.

این رویداد در استان سیستان و بلوچستان از ۲۷ آبان تا ۳ آذر در دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

1-2.jpg

رویداد هفته جهانی کارآفرینی سکویی برای توسعه ارتباطات و همکاری‌های پیوسته تمامی نقش‌آفرینان عرصه کارآفرینی است تا از این طریق زیست‌بوم کارآفرینی و اکوسیستم مناسب در کشور ایجاد و در سطح ملی و جهانی تقویت شود.

3.jpg

از جمله برنامه‌های این رویداد می‌توان به برگزاری رویداد استارت‌آپی، کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی کسب‌وکار و کارآفرینی، نشست‌های تخصصی با مدیران و کارآفرینان کشور و برپایی جشنواره کسب‌وکار در حوزه صنایع دستی و مشاوره‌های تخصصی کسب‌و‌کار اشاره کرد.

4.jpg

مرکز رشد دانشگاه سیستان و بلوچستان به منظور ترویج فرهنگ کارآفرینی، برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور مربیان کارآفرین و دانشجویان و طراحی و برنامه‌ریزی برای سامانه‌ها و اکوسیستم‌های کارآفرینی که در واقع نقشه و طرحی بر اساس رسته‌های شغلی و ایده‌های کارآفرینی از جمله کارهایی به شمار می‌رود که اکنون در حال انجام و پیگیری است.

5.jpg

در راستای برگزاری برنامه‌های از پیش تعیین و اعلام شده، دوشنبه ۲۷ آبان ۹۸ (روز اول) مسابقه کسب‌و‌کار ایرانی در سالن استارت‌آپ مجتمع فناوری و نوآوری برگزار شد. این برنامه شامل تشریح لغات اصلی در بحث تیم تمرین همدلی، تعهد و بررسی و آموزش نمودار چرخه کسب‌و‌کار و... با برنامه‌های پیش‌بینی شده برگزار شد. پس از انجام تمرینات لازم جنبه رقابتی تیم‌ها آغاز شد، در این بخش چندین مسابقه پیش‌بینی شده بود مسابقاتی که هر کدام تاکیدی بر صفاتی از بحث تیم داری بودند و رقابتی که جذابیت این آموزش غیرمستقیم را چندین برابر کرد. در پایان جوایزی به سه گروه برتر اهدا شد.

6.jpg

کارگاه فن بیان مورخ سه‌شنبه ۲۸ آبان (روز دوم) در سالن همایش مجتمع فناوری و نوآوری برگزار گردید در کارگاه فوق تکنیک‌های مثل تکنیک‌های ارتقاء اعتماد به نفس، لبخند زدن، شبیه‌سازی با افراد توجه به ارزش‌های افراد و ارتباط غیر‌کلامی در نفوذ کلام آموزش داده شد.

7.jpg

8.jpg

کارگاه شغل ایده‌آل من چهارشنبه ۲۹ (روز سوم) آبان در سالن کنفرانس مجتمع فناوری و نوآوری برگزار گردید. در کارگاه فوق در مورد شناخت روحیات معرف، آشنایی با بوم مدل کسب‌وکار، اعتمادسازی، نشان دادن قابلیت‌ها و مشاوره به جای درخواست بحث و گفت‌وگو شد.

9-10-1.jpg

در روز‌های ۲۹ آبان تا ۱ آذر ۱۳۹۸ (روز سوم تا پنجم) استارت‌آپی در حوزه توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان با همکاری بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در محل مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. در رویداد فوق بیش از۱۵۰ شرکت‌‌کننده حضور پیدا کردند که برای کمک به این شرکت‌کنندگان، چندین مربی و داور متخصص در حوزه کسب‌و‌کار دور هم جمع شده و با برگزاری کارگاه‌ها و حضور بین تیم‌های شرکت‌کننده، آنها را با فضای واقعی کسب‌و‌کار آشنا کردند.

11.jpg

نشست صمیمانه دانشجویان با کارآفرین برتر آقای مهدی صفایی روز شنبه ۲ آذر ‌‌(روز ششم) در سالن همایش مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید. نام‌برده راهکارهای موفقیت را خودشناسی، جغرافیاشناسی، تفکرشناسی و جسارت‌شناسی عنوان کرد. و افزود خلاقیت، ریسک‌پذیری، بحث خوب دیدن و تفاوت نگرش از عوامل اصلی یک فرد موفق ‌است.

12=.jpg

جشنواره صنایع دستی در مورخ ۹۸/۹/۳ (روز هفتم) در سالن مجتمع فناوری و نوآوری برگزار گردید.‌ هدف از برگزاری این جشنواره معرفی کسب و کارهای مبتنی بر فرهنگ بومی و محلی و ارائه اینگونه دستاوردها در حوزه صنایع دستی است و چندین کسب‌و‌کار دانشجویی که در حوزه صنایع دستی مشغول به کار هستند محصولات خود را به نمایش گذاشتند. هدف حمایت از مخترعین، نوآوران و کارآفرینان و فرآهم آوردن تسهیلاتی جهت تجاری‌سازی ایده‌ها و محصولات بود.

13.jpg

14-15.jpg

اختتامیه هفته کارآفرینی ۳ آذر ماه با حضور خانم نرگس شایق کارآفرین رشته صنایع دستی در حوزه آنلاین و بنیانگذار استارت‌آپ آرانیک مورخ در سالن همایش مجتمع فناوری و نوآوری دانشگاه سیستان بلوچستان برگزار گردید. ابتدا آقای دکتر درمحمد کردی تمندانی معاون پژوهشی دانشگاه سیستان و بلوچستان درخصوص اهمیت یک کسب‌و‌کار موفق، ایجاد یک زندگی بهتر و نهایتاً داشتن نقش کلیدی در موفقیت جامعه و سپس خانم نرگس شایق در خصوص عرضه صنایع دستی با سلیقه روز، بهبود بخشی به شیوه‌های رایج تولید صنایع دستی صحبت کردند.

16-17.jpg

18-19-1.jpg

20.jpg

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها