|
کدخبر: 73099

گرانی بنزین چه اثری بر بازار طلا می‌گذارد؟

نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران می‌گوید: افزایش یکباره نرخ بنزین تاثیری بر روند افزایشی نرخ طلا ندارد. البته آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که با افزایش نرخ دلار نرخ طلا نیز تا پایان هفته گران خواهد شد.

گسترش‌نیوز: طی سه هفته گذشته تقاضا در بازارها بالا گرفت و همین موضوع باعث شد که شاخص آنها با رشد مواجه شود.

به عنوان مثال طی سه هفته اخیر نرخ دلار ۶٫۱ درصد، نرخ تمام سکه و نیم سکه ۵٫۶ درصد، ربع سکه ۸٫۸ درصد و بورس هم با رشد ۰٫۴ رو به رو بوده است. در پایان هفته گذشته نرخ بنزین به طور ناگهانی افزایش یافت. عده‌ای معتقدند که نرخ بنزین بر روند شاخص‌ها اثرگذار است. آیا واقعا با افزایش نرخ بنزین ممکن است نرخ طلا هم گران شود؟

در همین رابطه نایب رئیس دوم اتحادیه طلا تهران در پاسخ به این پرسش که افزایش نرخ بنزین چه تاثیری بر روند نرخ طلا دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: افزایش یک‌باره نرخ بنزین تاثیری بر روند افزایشی نرخ طلا ندارد. ممکن است این گرانی بنزین بر روند نرخ کالا و خدمات اثر بگذارد اما بر نرخ طلا اثر‌گذار نیست. البته آنچه پیش‌بینی می‌شود، این است که با افزایش نرخ دلار نرخ طلا نیز تا پایان هفته گران خواهد شد.

محمد کشتی‌آرای افزود: روز گذشته نرخ ارز کمی نوسان افزایشی داشت و به کانال ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان رسید؛ این در حالی است که نرخ جهانی طلا هیچ واکنش افزایشی نداشته است.

او با اشاره به رشد نرخ دلار و تاثیر آن بر نرخ طلا اظهار کرد: روز گذشته نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۴۱۴ هزار تومان رسید که نسبت به روزهای نخست هفته (گذشته) سه هزار تومان گران شده است. همچنین طبق آخرین معاملات انجام شده نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به چهار میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیده که سکه هم با رشد نرخ ۲۵ تا ۳۰ هزار تومانی مواجه شده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر