|
کدخبر: 72761

عطش شدید برای ثبت‌نام در طرح ملی مسکن!

آمارهای اولیه مربوط به حجم ثبت‌نام برای خرید خانه‌های دولتی‌ساز در قالب طرح اقدام ملی مسکن، نشان‌دهنده عطش خرید این واحدها از سوی متقاضیان است.

گسترش‌نیوز: آمارهای وزارت راه‌وشهرسازی نشان می‌دهد ثبت‌نام برای پیش‌خرید خانه‌های دولتی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در حالی از روز گذشته ۲۱ آبان ماه در ۴استان کشور آغاز شد که در همان ساعات اولیه بازگشایی سایت ثبت‌نام برای متقاضیان این استان‌ها، مجموعا بیش از ۱۲هزار نفر برای قرار گرفتن در فهرست مشمولان واحدهای مسکونی دولتی‌ساز در سامانه، ثبت‌نام کردند.

maskann.jpg

این در حالی است که در همان ساعات اولیه ثبت‌نام، ظرفیت ثبت‌نام متقاضیان دو شهر (یک شهر و یک کلان‌شهر) نیز تکمیل شد که این موضوع نشان‌دهنده عطش متقاضیان مسکن برای قرار گرفتن در فهرست مشمولان خرید مسکن دولتی‌ساز است. براساس اعلام مسوولان مسکن وزارت راه‌وشهرسازی، ثبت‌نام متقاضیان چهار استان کشور شامل سیستان‌و‌بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی از روز گذشته ۲۱ آبان‌ماه آغاز شد.

تا ساعات اولیه شروع ثبت‌نام در روز گذشته، در استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان ۴۰۸۵ نفر، خراسان‌جنوبی ۲۰۵۹ نفر، خراسان‌شمالی ۶۰۹ نفر و قم ۴۳۹۹ نفر ثبت‌نام کردند؛ این در حالی است که در همان ساعات اولیه، ثبت‌نام در دو شهر قم و کهک به حد نصاب رسید و در مجموع در استان‌های قم متقاضیان ۵ شهر، در سیستان و بلوچستان ۱۸ شهر، در خراسان‌جنوبی ۲۳ شهر و در خراسان‌شمالی نیز ۵ شهر در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

بنا بر اعلام متولی اجرای طرح اقدام ملی مسکن، رصد و پایش در حد امکان در هنگام ثبت‌نام انجام و سایر مواردی که نیاز به استعلام و بررسی بیشتر دارد در مراحل دیگر تکمیل خواهد شد. همچنین درخصوص رصد و پایش متقاضیان، چنانچه افرادی حذف شوند به تعداد حذف‌شدگان، ظرفیت جدید در سامانه برای افراد دیگر باز می‌شود. همچنین در صورت تامین مجدد زمین، سامانه دوباره برای شهرهایی که ثبت‌نام آنها به اتمام رسیده، باز خواهد شد. مسوولان وزارت راه و شهرسازی روز گذشته اعلام کردند: تمام تلاش‌ها بر این است که تمامی ۴۰۰ هزار خانوار طرح اقدام ملی تعیین تکلیف شوند و ۴۰۰ هزار واحد طبق برنامه در شهرهای موردنظر احداث و در اختیار متقاضیان واجد شرایط قرار گیرد.

ثبت‌نام متقاضیان واحدهای مسکونی دولتی‌ساز در حالی از روز گذشته در استان‌های سیستان‌و‌بلوچستان، قم، خراسان‌شمالی و خراسان‌جنوبی آغاز شد که براساس اعلام قبلی، در مرحله دوم ثبت‌نام، متقاضیان این طرح در هفته آتی استان‌های کردستان، گلستان و کهگیلویه و بویراحمد ثبت‌نام خواهند کرد و پس از آن نیز ثبت‌نام در استان‌های یزد، چهارمحال و بختیاری و همدان انجام می‌شود. پیش‌تر ثبت‌نام برنامه اقدام ملی مسکن در کرمان انجام شده بود. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir نسبت به اطلاع از شرایط ثبت‌نام و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

براساس این گزارش، طرح اقدام ملی مسکن برای احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور طی امسال و سال آتی برنامه‌ریزی شده است که در قالب آن ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۰۰هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر احداث و به متقاضیان واگذار خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر