|
کدخبر: 72200

اختصاصی گسترش‌نیوز:

صفر تا صد کار در ژاپن + هزینه اجاره آپارتمان

برای دریافت ویزای کار در ژاپن باید کارفرما یا دانشگاه، صلاحیت شما را تائيد کنند. باید تصویر پاسپورت، قرارداد کاری امضاشده، مدرک دانشگاهی (یا کپی رسمی آن)، آدرس نزدیک‌ترین سفارت ژاپن و تاریخ مسافرت‌های قبلی خود به ژاپن را به شرکت بفرستید.

گسترش‌نیوز: مدتی است که نیاز بازار کار ژاپن به نیروی کار خارجی افزایش یافته است. چطور می‌توان در کشوری که مردمش به سخت‌کوشی معروف هستند کار کرد؟ با گسترش‌نیوز همراه باشید.

KARDARJAPAN.jpg

ابتدا کار خود پیدا کنید

هزینه زندگی در ژاپن بسیار بالاست بنابراین باید قبل از آنکه به این کشور نقل‌مکان کنید، کار خود را پیدا کرده باشید. برای اشتغال در بسیاری از مشاغل باید به‌طور نسبی با زبان ژاپنی آشنا باشید. بنابراین اولین کار شما این است که در کلاس‌های آموزش زبان ژاپنی شرکت کنید.

اگر شرایط لازم را دارید در حوزه صنایع خودروسازی و الکترونیک، دنبال کار باشید

خودروسازی و صنایع الکترونیکی دو بخش مهم اقتصاد ژاپن هستند. نیاز بازار کار ژاپن به متخصصان و تکنسین‌های این دو حوزه رو به روز در حال افزایش است. شانس اشتغال در دو حوزه ساخت‌وساز و کشاورزی هم بالاست.

درخواست کار دهید

برای اشتغال در حرفه موردنظر خود، درخواست دهید. اطمینان حاصل کنید که تمام فرم‌های آنلاین را به‌صورت کامل و طبق دستورالعمل‌های بیان شده، پر کرده‌اید. بعد از انجام این مرحله از کار، منتظر پاسخ کارفرما بمانید.

برای رزومه، طرح جلد بسازید

رزومه شما به یک طرح جلد نیاز دارد. در اینجا درباره دلایلی که باعث علاقه شما به زندگی در ژاپن شده است ننویسید. خود را در قالب یک پاراگراف کوتاه معرفی کنید و بعد توانایی‌ها و مهارت‌هایی که برای دریافت آن شغل دارید را توضیح دهید. کل مطالب طرح جلد رزومه نباید بیشتر از دو پاراگراف کوتاه باشد.

نوبت رزومه است

شغل قبلی، تحصیلات و مهارت‌های خود را بیان کنید. نگارش رزومه را از توضیح توانایی‌های که شما را شایسته دریافت آن شغل می‌کند شروع کنید. اهداف و انگیزه‌های خود از درخواست آن شغل را هم به اختصار بیان کنید. فراموش نکنید مدت اشتغال به کار در مواردی که برشمرده‌اید را بیان کنید.

مصاحبه ویدئویی

بسته به شغلی که انتخاب کرده‌اید ممکن است لازم شود با کارفرما، مصاحبه ویدئویی داشته باشید. قبل از شروع مصاحبه جستجو کنید و تا جایی که می‌شود با شرکت آشنا شوید. خود را معرفی کنید و به سوالات ابتدایی که از شما پرسیده می‌شود به طور کامل پاسخ دهید. در حین مصاحبه لبخند بزنید و پرانرژی باقی بمانید. لحن خشک و جدی مصاحبه‌کننده نباید باعث شود که لبخند زدن را فراموش کنید. اعتمادبه‌نفس خود را حفظ کنید و از او برای زمانی که به شما اختصاص داده است تشکر کنید.

تائیدیه کارفرما

برای دریافت ویزای کار در ژاپن باید کارفرما یا دانشگاه، صلاحیت شما را تائيد کنند. باید تصویر پاسپورت، قرارداد کاری امضاشده، مدرک دانشگاهی (یا کپی رسمی آن)، آدرس نزدیک‌ترین سفارت ژاپن و تاریخ مسافرت‌های قبلی خود به ژاپن را به شرکت بفرستید.

KARDARJAPAN3.jpg

مدارک خود را تحویل سفارتخانه ژاپن دهید

پاسپورت، فرم درخواست ویزا و تائیدیه صلاحیت خود را به نزدیک‌ترین سفارت ژاپن تحویل دهید. اگر مشکلی وجود نداشته باشد معمولاً ظرف دو یا سه روز، ویزای خود را دریافت خواهید کرد.

نقل‌مکان به ژاپن: در خانه اشتراکی ساکن شوید

برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، نزدیک محل کار خود ساکن شوید و از خانه‌های اشتراکی استفاده کنید. در این نوع خانه‌ها، هر فرد اتاق خاص خودش را دارد اما فضاهایی مثل آشپزخانه و حمام مشترک است. قرارداد بسیاری از این نوع خانه‌ها، ماهانه است و لازم نیست قرارداد بلندمدت ببندید. می‌توانید واحد آپارتمانی اجاره کنید اما ماهانه باید چیزی حدود ۱۲ میلیون تومان پرداخت کنید. قرارداد آپارتمان معمولاً یک‌ساله است. البته برخی کارفرمایان، محلی برای سکونت شما در نظر می‌گیرند.

KHANEMOSHTARAK.JPG

کارت بیمه خود را دریافت کنید

ژاپن سیستم درمانی ملی دارد و به محض ورود به این کشور باید نسبت به دریافت بیمه درمانی خود اقدام کنید. اگر برای یک شرکت بزرگ کار می‌کنید به‌احتمال‌زیاد هزینه بیمه را مستقیماً از حقوق شما کسر خواهند کرد. اگر کارفرما خدمات بیمه ارائه نمی‌کند با در دست داشتن پاسپورت و ویزای خود به اداره بیمه مراجعه کنید تا کارت خود را دریافت کنید.

حمل‌ونقل عمومی راحت‌تر است

رانندگی در ژاپن پرهزینه و زمانبر است و اگر به زبان، مسلط نباشید به دردسر می‌افتید. ساعت حرکت اتوبوس و مترو را به صورت آنلاین چک کنید تا به‌موقع، به جایی که می‌خواهید برسید. سیستم حمل‌ونقل عمومی ژاپن منظم و دقیق است پس سعی کنید چند دقیقه قبل از حرکت، در ایستگاه باشید تا جا نمانید.

مهارت زبانی خود را ارتقا بخشید

ممکن است به طور نسبی با زبان ژاپنی آشنایی داشته باشید اما به ‌طور مستمر توانایی خود را تقویت کند تا با افراد بیشتری تعامل داشته باشید. در دوره‌های آموزش زبان شرکت کنید یا نرم‌افزارهای مربوط را روی گوشی خود نصب کنید و هرروز تمرین کنید.

آماده کار طولانی باشید

در ژاپن تعداد ساعات کاری بسیاری از کسب‌وکارها بیشتر از ۶۰ ساعت در هفته است. طوری برنامه‌ریزی کنید که ۱۵ تا ۳۰ دقیقه جلو باشید. در فرهنگ ژاپنی ماندن بعد از پایان ساعت کاری به معنای آن است که خود را وقف کار کرده‌اید و از کار خود لذت می‌برید. هنگام کار لبخند بزنید و پرانرژی باشید تا نشان دهید که همیشه کار خود را به بهترین شکل انجام می‌دهید.

با همکاران خود معاشرت داشته باشید

دعوت همکاران خود را بپذیرید و در دورهمی‌هایی که ترتیب داده می‌شود حضور داشته باشید. در حین رفتن به رستوران ممکن است با افراد دیگری هم آشنا و دوست شوید. این به آن معناست که از بودن در کنار همکاران خود لذت می‌برید و برای آنها احترام قائل هستید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها