|
کدخبر: 72071

اختصاصی گسترش‌نیوز:

کارمندان شرکت‌های بزرگ فرصتی برای موفقیت تازه‌کارها

بیشتر از نصف درآمدهای کسب‌وکارهای کوچک و تازه‌کار، از طریق شرکت‌های بزرگ به‌دست می‌آید. این نوع کسب‌وکارها به کارکنان شرکت‌های بزرگ به چشم مشتری نگاه می‌کنند.

گسترش‌نیوز: سلامت اقتصادی کسب‌وکارهای کوچک زمانی به‌دست می‌آید که به شرکت‌های بزرگ دسترسی داشته باشند یا دست‌کم در این راستا حرکت کنند. صاحبان یا مدیران بعضی کسب‌وکارهای کوچک تصور می‌کنند که در مراحل آغازین کار باید از همکاری با افراد و شرکت‌های خرد شروع کنند. آنها ارتباط و همکاری با شرکت‌های بزرگ را به بعد از رسیدن به موفقیت موکول می‌کنند اما این تصور اشتباه است.

startup7.jpg

آنچه گفته شد نتیجه یک پژوهش جدید است. پاسخگویان این مطالعه ۵۰۰ نفر از کارکنان شرکت‌های کوچک و متوسط‌اندازه بودند. این شرکت‌ها سالانه بین ۲۵۰ هزار تا یک‌میلیون درآمد داشته‌اند. مطالعه نشان داد که ۳۰ تا ۵۰ درصد درآمدهای آنها از طریق مشتریان بزرگ به‌دست آمده است. ۴۰ درصد از این کسب‌وکارها به برکت قراردادهایی که با شرکت‌های بزرگ بسته‌اند توانسته‌اند هرسال بر وسعت کار خود بیفزایند. بیشتر کسب‌وکارهای کوچک از طریق این روابط توانسته‌اند نیروهای جدید استخدام کنند.

بدون شک، کاغذبازی‌های پیچیده و زمان‌بر اداری، سیاست‌های کاری شرکت‌ها و تصمیم‌گیری کند ازجمله مهم‌ترین موانع و چالش‌های فراروی شرکت‌های کوچک هستند. درست است که تکیه‌بر یک یا چند مشتری بزرگ ممکن است خطرناک باشد و به وابستگی منجر شود اما باید توجه داشت که مشتری بزرگ یعنی چک درشت‌تر و حرکت به سوی فرصت‌های کاری بیشتر. هر جور شده باید با مشتری بزرگ کنار آمد.

شرکت‌های بزرگ ممکن است مستقیماً به عقد قراردادهای سودآور منجر نشوند بااین‌حال به طرقی دیگر، روی کسب‌وکارهای کوچک تاثیر می‌گذارند. این موضوع قبل از هر چیز به کارمندان آنها مربوط می‌شود. کارمندان این نوع شرکت‌ها معمولاً در نزدیکی محل کار خود زندگی می‌کنند. آنها پیتزا می‌خرند، از کالاها و اجناس دیدن می‌کنند و شام را در بیرون از خانه صرف می‌کنند. چمن‌ها، آشپزخانه و خودروهای آنها به چمن‌زنی، بازسازی و تعمیر نیاز دارند. آنها در حوزه‌هایی مثل تسهیلات بانکی، بیمه و مالیات به مشاوره نیاز دارند. آنها به کسب‌وکارهای کوچک نیاز دارند که همه این کارها را برایشان انجام دهند و بدون ارتباط کاری با شرکت‌های بزرگی که آنها را استخدام کرده نمی‌توان به این هدف رسید.

نادیده‌ انگاشتن شرکت‌های بزرگ، اشتباهی مرگبار است. افرادی که این شرکت‌ها را اداره می‌کنند به سهامداران متعهد هستند و باید سودی که عاید آنها می‌شود را افزایش دهند. هدف اصلی مدیران، برآورده کردن این خواسته است اما بعضی مواقع تصمیمات اشتباه می‌گیرند. بااین‌حال اطمینان داشته باشید که اگر احساس کنند ارتباط با شما و کسب‌وکار شما ممکن است برایشان صرفه داشته باشند روی خوش نشان خواهند داد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها