|
کدخبر: 69864

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

معافیت مالیاتی هتلداران را پیگیری می‌کنم

به اعتقاد نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، حوزه گردشگری و هتلداری از جمله حوزه‌هایی است که استحقاق دریافت معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده را دارد.

گسترش‌نیوز: در آئین افتتاحیه نمایشگاه هتلداری، میهمان‌نوازی و صنایع وابسته که دیروز ۲۹ مهرماه در نمایشگاه بین‌الملی شهر آفتاب برگزار شد رئیس جامعه هتلداران بخش عمده سخنان خود را به مالیات اهالی صنف هتلداری و گردشگری اختصاص داد.

mohebinia.jpg

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران اظهار کرد: معافیت از مالیات ارزش‌افزوده را از ماه‌های قبل، از کانال مجلس شورای اسلامی پیگیری کرده‌ایم. هم‌اکنون بحث اصلاح قوانین مالیاتی در مجلس مطرح است. متاسفانه این موضوع دستخوش تغییر شد و قرار شد به جای همه هتل‌ها، فقط هتل‌ها و مراکز اقامتی ۳ و کمتر از ۳‌ستاره از پرداخت مالیات ارزش‌افزوده معاف شوند. در نتیجه پیگیری‌های رئیسان و شخصیت‌های گوناگون جامعه هتلداران، این موضوع دوباره به کمیسیون اقتصادی مجلس برگشت داده شد.

وی در ادامه با طرح درخواستی از نمایندگان مجلس و به‌ویژه نایب‌رئیس کمیسیون برنامه و بودجه که در این آیین حضور داشت، گفت: خواهش من از نمایندگان مجلس آن است که فعالان صنعت گردشگری کشور را همراهی کرده و در راستای توسعه گردشگری کشور و حل موانع پیش‌روی این صنعت کمک کنند.

در جریان بازدید نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، جهانبخش محبی‌نیا از این نمایشگاه از وی درباره مطالبه مالیاتی این صنف سوال کردیم. وی در این باره اظهارکرد: متاسفانه در کشور ما معافیت مالیاتی تاحدی اصالت و ذات خود را از دست داده است. در نهایت تاسف باید گفت که سمت و سوی معافیت مالیاتی در بعضی موارد، متوجه حرفه‌ها و خدماتی بوده که برای مملکت ضرورت نداشته است. الان که مبحث گردشگری و توجه به صنعت هتلداری به عنوان پایه صنعت گردشگری مطرح است باید گفت یکی از حوزه‌هایی که به جد به این معافیت‌ها نیاز دارد همین صنعت هلتداری است و ما حتما این موضوع را با اثرگذاران اقتصادی در میان خواهیم گذاشت. امروز در این نمایشگاه این پیام را گرفتم و ترجمه و عمل به آن را تاحدی که برایم مقدور باشد باشد برای خود تعهد می‌دانم.

همچنین جمشید حمزه‌ای، رئیس جامعه هتلداران اظهار داشت: این نمایشگاه‌ قبلا تحت عناوین متفاوت برگزار شده است. در هر حال برای توسعه گردشگری کشور باید امکانات و تجهیزات و داشته‌های این صنعت را معرفی کنیم بنابراین در شرایط کنونی برگزاری این نمایشگاه اقدام مثبتی است. از طریق نمایشگاه، هتلداران با تولیدکنندگان محصولات یا نرم‌افزارهای مربوطه آشنا می‌شوند. همه این عوامل در نهایت سبب ارتقای خدمات ارائه‌شده می‌شود و علاوه بر این به نوعی حمایت از تولید داخلی است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها