|
کدخبر: 69829

آغاز صادرات پرتقال از ۱۵ روز دیگر

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با اشاره به افزایش حدود ۱۰ درصدی تولید مرکبات در سالجاری گفت: صادرات نارنگی در حال انجام است و صادرات پرتقال نیز از حدود ۱۵ روز دیگر شروع می شود.

گسترش نیوز - محمدرضا شعبانی با اشاره به وضعیت مطلوب تولید مرکبات و کیوی در سالجاری گفت: برآورد می شود امسال در مازندران حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزارتن مرکبات تولید شود که از این میزان یک میلیون و ۶۰۰ هزارتن پرتقال و مابقی شامل نارنگی، لیمو، نارنج و ... است.

porteghalrangi.jpg

وی پیش بینی کرد: تولید مرکبات در کل کشور حدود ۴.۵ میلیون تن باشد.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه در جنوب کشور تولید انواع لیموی ترش و شیرین بیشتر از منطقه شمال است، افزود: در حال حاضر پرتقال های جنوب به بازار عرضه می شود و بعد از آن نوبت به عرضه محصولات شمال خواهد رسید البته الان نیز عرضه پرتقال های شمال به صورت محدود انجام می شود.

شعبانی ادامه داد: پرتقال های شمال هم برای مصارف تازه خوری مورد استفاده قرار می گیرد هم اینکه در بحث ذخیره سازی برای شب عید از آنها استفاده می شود ضمن اینکه صادر هم می شوند.

وی با بیان اینکه تولید پرتقال در مازندران حداقل ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اضافه کرد: در کل کشور و در کل مرکبات نیز میزان پیش بینی تقریبا همین عدد است.

این فعال بخش خصوصی در مورد تولید کیوی نیز گفت: تولید کیوی وضعیتی مشابه سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه تولید کیوی در دو استان گیلان و مازندران انجام می شود، ادامه داد: حدود ۳۰۰ هزارتن کیوی در سالجاری تولید می شود که تقریبا مشابه سال قبل است و از این میزان تولید ۶۰ درصد آن قابلیت صادرات دارد.

شعبانی با اشاره به اینکه برای کیوی و مرکبات باید زمینه صادرات را فراهم کنیم که هم بازار تنظیم شود و هم تولیدکنندگان زیان نکنند، گفت: در حال حاضر صادرات نارنگی در حال انجام است اما برای صادرات پرتقال مقداری زود است و این کار از حدود ۱۰ تا ۱۵ روز آینده شروع خواهد شد.

منبع: مهر

ارسال نظر