|
کدخبر: 69523

پیش‌بینی جدید از بازار طلا

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد تحلیلگران وال‌استریت بر این باورند که با وجود برتری نسبی فروشندگان، نرخ طلا روند حرکت چندانی نخواهد داشت اما سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به بالا رفتن نرخ طلا در کوتاه مدت خوش بین هستند.

گسترش نیوز- بیل باروچ، رئیس شرکت "بلو لاین فیوچرز" به کیتکونیوز گفت: طلا برای یافتن جهت حرکت مشخص به مشکل برخورده زیرا سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی بین ریسک‌پذیری و ریسک‌گریزی گیر افتاده‌اند.

arztalasekke.jpg

وی خاطرنشان کرد که در به روی قیمت‌های پایین‌تر باز است اما این فلز ارزشمند حمایت در پایین مرز ۱۵۰۰ دلار را حفظ کرده و وی نسبت به روند نرخ طلا در کوتاه مدت، تا حدودی خوش‌بین است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر یا ۵۰ درصد کاهش نرخ و دو نفر یا ۱۴ درصد افزایش نرخ را پیش‌بینی کردند. همچنین پنج نفر یا ۳۶ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران ۸۷۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۴۹۰ نفر یا ۵۶ درصد افزایش نرخ طلا و ۲۱۴ نفر یا ۲۴ درصد کاهش نرخ طلا را پیش‌بینی کردند و ۱۷۲ نفر یا ۲۰ درصد هم نظری نداشتند.

برای هفته گذشته بیشتر تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به روند افزایشی نرخ طلا خوش‌بین بودند. هر اونس طلا روز جمعه در بازار معاملات آتی امریکا چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرد و در ۱۴۹۴ دلار و ۱۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۴ درصد افزایش ثبت کرد.

درصد درستی پیش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۵۴ درصد و درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران ۵۱ درصد بوده است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی گفت: وی به طلا در کوتاه مدت خوش‌بین است اما انتظار دارد این فلز ارزشمند رشد نرخ چشمگیری پیدا کند.

اگرچه احساسات سرمایه‌گذاران در بازارهای مالی بهبود پیدا کرده است اما همچنان ابهامات زیادی در بازار موج می‌زند. با وجود تحولات مثبت پیرامون توافق تجاری امریکا و چین و بریگزیت که هر دو برای طلا منفی بوده‌اند، هیچ کدام از این دو توافق نهایی نشده‌اند. بریگزیت باید از سوی پارلمان انگلیس تصویب شود. هم‌چنین ابهامات دیگری وجود دارند که برای طلا مثبت هستند که روند سیاست پولی در سراسر جهان یکی از موارد مذکور است.

از نظر بسیاری از تحلیلگران رای بریگزیت سیاستمداران انگلیسی در تعطیلات آخر هفته، رویداد مهمی برای طلا خواهد بود. کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه SIA درباره روند نرخ طلا نظر خنثی داشت و اظهار کرد که طلا با توجه به تحولاتی که در هفته جاری روی خواهد داد، ممکن است حرکت قابل توجهی پیدا کند. اگر پارلمان انگلیس توافق بریگزیت را تصویب کند، نرخ طلا کاهش پیدا خواهد کرد و اگر این پیمان رد شود و بریگزیت دوباره به تاخیر بیفتد، طلا ثابت خواهد ماند.

افشین نوابی، مدیر معاملات گروه ام کی اس سوییس معتقد است حتی اگر پارلمان انگلیس توافق بریگزیت را امضا کند، احساس وحشت سرمایه‌گذاران به این زودی برطرف نخواهد شد زیرا هنوز ابهامات بی‌شماری درباره وضعیت اقتصاد انگلیس پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا وجود دارد و بسیاری از این ابهامات به کابوس سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. وی گفت: نسبت به طلا در کوتاه مدت نظر خنثی دارم اما همچنان معتقدم این فلز از ظرفیت صعود به نرخ بالاتر برخوردار است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر