|
کدخبر: 65512

۱۰خبر برتر اقتصادی در هفته‌ای که گذشت

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی هفته آخر شهریورماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر پنجشنبه در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی در طول هفته را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

akhbar-eghtesadi.jpg

نرخ طلا و سکه بر مدار کاهش

روز شنبه بیست و سوم شهریورماه نرخ سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران ۴ میلیون و ۷۹ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۴ هزار تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد.

چهارشنبه بیست و هفتم شهریورماه در بازار آزاد سکه تمام‌بهارآزادی طرح جدید در نرخ ۴ میلیون و ۳۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۰۷ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد.

همه شرکت‌های هواپیمایی نرخ بلیت را کاهش دادند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کاهش نرخ بلیت‌ها از ۲۱ شهریورماه آغاز شده و تمامی ۱۶ شرکت هواپیمایی در حال اجرای آن هستند.

عرضه لوازم‌التحریر ۱۵ درصد ارزان‌تر از بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی با بیان این‌که از یکشنبه، بیست و چهارم شهریورماه دو نمایشگاه پاییزه در بوستان ولایت و حکیمیه تهران آغاز به کار می‌کند، گفت: در این نمایشگاه‌ها لوازم‌التحریر حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان‌تر از قیمت‌های بازار عرضه می‌شود.

برنج داخلی ارزان می‌شود

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران گفت: همان‌طور که از قبل نیز پیش‌بینی می‌شد، با آغاز فصل برداشت، نرخ برنج در بازار داخلی کاهش پیدا می‌کند و این اتفاق در روزهای گذشته نیز افتاده است. فصل برداشت در روزهای ابتدایی خود قرار دارد و تا پایان آبان ادامه پیدا می‌کند و کاهش بیش از این نرخ برنج نیز دور از تصور نیست.

پوشش تمامی تعهدهای قبل سال ۹۸ سایپا تا اواسط مهرماه

مدیرعامل سایپا خودرو با بیان این‌که سعی داریم سریعاً تمامی تعهدات و معوقات سایپا را به‌دست مردم برسانیم، تأکید کرد: کلیه تعهدهای قبل سال ۱۳۹۸ را تا اواسط مهرماه پوشش می‌دهیم.

معافیت جدید مالیاتی برای کالاهای اساسی

هیات مقررات زدایی، مبنای محاسبه مالیات علی الحساب ۴ درصدی واردات را از پایه ارزش گمرکی و حقوق و عوارض به ارزش گمرکی مندرج در اظهارنامه تقلیل داد.

قیمت بلیت پروازهای اربعین گران نشد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از نرخ ۲.۲ میلیون تومانی پرواز اربعین برای مسیر رفت‌وبرگشت تهران-نجف و تهران-بغداد و ۲.۸ میلیون تومانی مشهد-نجف و مشهد-بغداد خبر داده که نسبت به سال قبل تغییر نکرده است.

رشد ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالای اساسی

بر اساس آمار رسمی طی مردادماه امسال تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) ۳۴.۲ درصد و عملکرد بندر شهید رجایی نیز نسبت به مردادماه سال گذشته ۲۱.۹ درصد افزایش یافته است.

مطالبات گندم‌کاران پرداخت شد

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: تا تاریخ بیست و هفتم شهریورماه امسال، مقدار ۷ میلیون و ۷۰۵ هزار تن گندم به ارزش ۱۳ هزار و ۳۴۶ میلیارد تومان از کشاورزان گندم‌کار خریداری شده است.

تن ماهی ارزان می‌شود

نایب‌رئیس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو با بیان اینکه نرخ ماهی حدود ٧٠ درصد بر نرخ نهایى محصول تأثیرگذار است، گفت: پیش‌بینی‌ها حاکى از وفور صید و کاهش نرخ ماهى و کنسرو ماهى است.

منبع: بسته خبرهای خوش اقتصادی گسترش نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها