|
کدخبر: 63824

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز:

این دو نوع طلا را نخرید

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر از مردم خواست از خرید طلای آب‌شده و طلای دست‌دوم خودداری کنند.

گسترش‌نیوز: خرید طلا برای حفظ ارزش سرمایه، مخالفان و موافقان خاص خودش را دارد اما به‌هرحال یکی از راهکارهای مردم برای حفظ ارزش سرمایه‌ است. کسانی که در یک سال گذشته طلا و جواهر خریده‌اند در مجموع، بازنده بوده‌اند یا برنده؟ برای یافتن پاسخ سوال خود با رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر به گفت‌وگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

ayatmohamadvalii.jpg

خریداران نگران نباشند

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا، آیت محمدولی اظهارکرد: خریداران طلا نباید نگران باشند چون تجربه نشان داده که خریدار طلا، ضرر نمی‌کند. درحال‌حاضر مردم طلا را به‌عنوان نوعی سرمایه خریداری می‌کنند اما در گذشته مصنوعات طلا را هم به‌عنوان کالای زینتی و هم به عنوان سرمایه، خریداری می‌کردند. البته بعضی افراد و خانواده‌ها، طلای آب‌شده می‌خرند. طلای آب‌شده باید در چرخه صنعت طلا و کارخانه‌های تولید، گردش داشته باشد. این نوع طلا هیچ استفاده زینتی برای مردم نخواهد داشت. خوشبختانه بازار طلا در سال ۹۸ به ثبات نسبی رسیده است. انشالله در آینده و به زودی به آرامش صددرصدی خواهد رسید. در آن هنگام، کسانی که طلای آب‌شده خریده‌اند می‌توانند طلای خود را بفروشند یا با مصنوعات طلا جایگزین کنند. در مجموع طلا ضرر ندارد.

آیت محمدولی در ادامه اظهارکرد: کسانی که به دنبال خرید طلای آب‌شده هستند این کار را نکنند چون اطلاعات فنی ندارند و در بازار وانفسای طلای آب‌شده، ممکن است متضرر شوند. بعضی از افراد در ماجرای طلای آب‌شده ضرر کرده‌اند و خواهش من از مردم این است که به این قصه وارد نشوند.

حباب به صفر رسیده است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر در پیش‌بینی بازار طلا و جواهر اظهارکرد: اخیرا در سطح جهانی، نوسانات انس جهانی بسیار زیاد بوده است اما بازار داخلی، مدیریت شده است و سیاستگذاری‌های لازم به عمل آمده است؛ بنابراین بازار به آرامش نزدیک شده است. در یک ماه اخیر شاهد ثبات بازار بوده‌ایم. نرخ سکه زمانی حدود یک‌میلیون تومان، حباب داشت ولی اکنون مقدار حباب به صفر رسیده و سکه و طلا، هم‌قیمت شده‌اند. به‌هرحال نرخ طلا و سکه باید برابر باشد. البته ضرب سکه، هزینه دارد اما جزئی است و زیر ۱۰۰ هزار تومان است.

طلای دست‌دوم نخرید

وی در ادامه افزود: خواهش ما از مردم آن است که دنبال طلای دست‌دوم نباشند چون افرادی که قصد شیطنت دارند همیشه چند قدم از آدم‌های سالم، جلو هستند. از نظر فنی، یک‌سری ایراد فنی در طلای دست‌دوم پیدا می‌شود. ارزان بودن طلای دست‌دوم نباید باعث شود که مردم به خرید این نوع طلا، رو آورند. طلای نو بخرید چون این کارها، شناسنامه‌دار هستند و اگر خدای‌نکرده مشکل‌دار باشند اتحادیه می‌تواند بررسی کند و مسبب را پیدا کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها