|
کدخبر: 63711

تسهیلات مسکن مهر افزایش می‌یابد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، از تأمین اراضی مورد نیاز برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، در قالب برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن خبر داد.

گسترش‌نیوز: علی نبیان، امروز دوشنبه ۱۱ شهریورماه ۹۸، در نشست خبری تشریح اقدامات سازمان ملی زمین و مسکن اظهارکرد: از اواخر سال گذشته و اوایل امسال، طبق تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت بحث مسکن و اولویت دادن به آن در دولت، طرح برنامه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که در کنار آن، موضوع تکمیل مسکن مهر نیز به عنوان یکی از دغدغه‌های متقاضیان پیگیری شد.

وی افزود: پس از افزایش قیمتی که در سال گذشته در بخش مسکن رخ داد، در نخستین گام تکمیل مسکن مهر را با یک کار جهادی پیگیری کردیم که در این راستا، پروژه مسکن مهر در سه حوزه شهرسازی زیر ۲۵ هزار نفر توسط بنیاد مسکن، شهرهای جدید توسط شرکت عمران شهرهای جدید و سایر شهرها توسط سازمان ملی زمین و مسکن، پیگیری شده است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن تصریح کرد: در امسال، جلساتی با استانداران در خصوص مسکن مهر برگزار کردیم که تا پایان امسال، پروژه‌های بدون مشکل حقوقی به پایان برسد؛ ضمن اینکه سال ۹۸ اتمام پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود.

نبیان با تأکید بر اینکه تعداد واحدهای دارای پرونده حقوقی در مراجع قضایی چندان بالا نیست، ادامه داد: تعدادی از واحدهای مسکن مهر در سال گذشته فاقد متقاضی بوده‌اند که در قانون بودجه سال گذشته و امسال، ردیفی در بودجه اختصاص یافت که این فضاها با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی، به خانوارهای تحت پوشش این دو نهاد واگذار شود.

وی مجموعه واحدهای مسکن بدون متقاضی در سه مجموعه شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و نیز شهرهای جدید و سایر شهرها را ۶۰ هزار واحد دانست و گفت: قرار شد این تعداد واحد مسکن مهر بر اساس پیگیری‌ دستگاه‌های مشمول به آنها واگذار شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، به تفاهمنامه میان وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و دفاع مبنی بر ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی نیروهای مسلح، اشاره کرد و افزود: تعدادی از واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر را نیز قرار است بر اساس این تفاهمنامه، به پرسنل نیروهای مسلح واگذار کنیم.

نبیان در خصوص افزایش تسهیلات مسکن مهر از ۴۰ به ۴۵ و ۵۰ میلیون تومان نیز گفت: در شهر جدید پردیس، تسهیلات مسکن مهر به ۵۰ میلیون و در سایر شهرها به ۴۵ میلیون تومان افزایش یافته است که در اوایل سال آینده، مسکن مهر پردیس به پایان خواهد رسید.

وی درباره طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن اظهارکرد: بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌جمهور، قرار شد تا ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور در دستور کار قرار گیرد که ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید و نیز ۱۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده احداث خواهد شد. بر این اساس، سازمان ملی زمین و مسکن قرار است اراضی مورد نیاز برای ساخت ۲۰۰ هزار واحدی که توسط بنیاد مسکن و شرکت بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده ساخته می‌شود را تأمین کند و از سوی دیگر، بازآفرینی شهری و بنیاد مسکن نیز، از اراضی خود نیز در این طرح استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به راه‌اندازی یگان حفاظت از اراضی دولتی در سه سال گذشته، خاطرنشان کرد: ظرف این سه سال توانسته‌ایم ۴۴۰۹ هکتار از دخل و تصرف‌ها در اراضی‌ دولتی را آزادسازی کنیم که ارزش ریالی زمین‌های آزاد شده، بالغ بر ۵۶۳۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته نبیان، سازمان ملی زمین و مسکن، مالک یک میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۱۵ واحد مسکن مهر بوده که تاکنون یک میلیون و ۱۹ هزار و ۶۱۷ واحد، افتتاح و ۲۰ هزار و ۲۹۹ واحد آماده افتتاح شده است؛ ضمن اینکه ۳۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر بدون متقاضی داشته‌ایم.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها