|
کدخبر: 63589

ارزانی مسکن به کدام مناطق تهران رسید؟ + اینفوگرافی

بیشترین کاهش قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲گانه تهران، مربوط به منطقه ۱۹ بوده که با کاهش ۱۸ درصدی طی دوره یک ماهه مرداد ماه، یک میلیون و ۳۲۰هزار تومان از قیمت آن کاسته شده است.

گسترش‌نیوز: طبق آخرین آمارها متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان در تهران در مرداد ماه با کاهش ۳٫۱ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۳ میلیون و ۱۸۷ هزار تومان رسید. اما در کدام یک از مناطق ۲۲گانه تهران خانه ارزان‌تر شده است؟

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در مرداد ماه امسال، قیمت آپارتمان در پنج منطقه تهران گران و در ۱۷ منطقه دیگر ارزان شده است.

در مرداد ماه امسال بیشترین کاهش قیمت آپارتمان در مناطق ۲۲گانه تهران، مربوط به منطقه ۱۹ بوده که با کاهش ۱۸ درصدی مواجه بوده است. قیمت هر مترمربع آپارتمان در در این منطقه از هفت میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در تیر ماه امسال به حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در مرداد ماه رسید و طی این دوره یک ماهه، یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان از قیمت آن کاسته شد.

maskannerkhkk.jpg

پس از منطقه ۱۹، مناطق یک و ۱۴ بیشترین کاهش قیمت آپارتمان را در مرداد ماه داشته‌اند، به طوری که هرکدام به ترتیب با افت ۸٫۳ و ۷٫۲ درصدی قیمت مواجه شده‌اند.

از سوی دیگر در منطقه ۱۸ تهران قیمت آپارتمان بیشترین رشد را نسبت به دیگر مناطق داشته، به طوری قیمت آن در مرداد ماه امسال ۵٫۳ درصد افرایش یافته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد بیشترین معاملات مسکن تهران در مرداد ماه امسال مربوط به منطقه ۱۲ بوده که میانگین قیمت در این منطقه بیش از ۱۶ میلیون بوده است. بیش از ۱۲٫۵ درصد معاملات در تهران مربوط به منطقه ۱۲ بوده است.

maskannerkhkk1.jpg

کمترین معاملات مسکن تهران در مرداد ماه امسال مربوط به منطقه ۲۲ بوده که تنها ۲۴ فقره معامله در این منطقه به ثبت رسیده است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها