|
کدخبر: 62968

ادعای رئیس سازمان نظام پزشکی؛

جنجال مالیات پزشکان یکی از هجمه‌های سازمان‌یافته است!

ظفرقندی گفت: هجمه‌های سازمان‌دهی شده‌ای علیه پزشکان وجود دارد که گاهی در قالب طنزهای سخیف و یا به شکل جنجال مالیات‌ها و... بروز پیدا می‌کند.

گسترش نیوز:‌ محمدرضا ظفرقندی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در مراسم روز بزرگداشت مقام پزشک در بیمه سلامت، اظهار کرد: اقشار مختلف شاید به اندازه جامعه پزشکی با اورژانسی بودن موضوعات و استرس‌کاری موجه نباشند اما این موضوع نه تنها باعث اختلالی در عملکرد آنها نشده است بلکه اکنون شاهد دست‌آورد‌های بسیاری در این حوزه هستیم.

نظرقندی ادامه داد: جامعه پزشکی نیازمند همراهی سیاست‌گذاران و دولت است اما در برخی از مواقع با بی‌لطفی‌ آنان و صحبت‌هایی مبنی بر کافی‌ نبودن بودجه حکایت می‌کنند که پزشکان در این مواقع شرایط را درک و سهی در یاری‌رسانی دارند.

وی اضافه کرد: در برنامه ششم‌ توسعه تاکیدات زیادی بر مشارک بخش‌های مختلف دارد. از‌این‌رو نهاد‌های مربوطه و دولت باید نگاه و همدلی بیشتری داشته باشند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور افزود: اقتصاد سلامت یکی از موضوعاتی است که گاهی دولت به این بحث توجهی ندارد. هرگاه تعرفه‌ها به طور نا عادلانه‌ای کاهش پیدا کرده، کیفیت خدمات نیز تحت شعاع قرار گرفته است.

ظفرقندی تشریح کرد: گاهی برآورد هزینه تمام شده‌ و ارزیابی تعرفه‌ها به خوبی صورت نمی‌گیرد که در چنین مواقعی صدمه اقتصاد سلامت باعث کاهش خدمات می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت باید حمایت‌های بیان کرد: سوبسید‌ها باید در چارچوب مشخصی قرار بگیرد و با استفاده از نظر و دیدگان کارشناسان اقدام به طبقه‌بندی این امور کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادعا کرد: متاسفانه جامعه پزشکی با مدام با هجمه‌های نا معلومی رو به رو می‌شود و دولت باید در خصوص شفاف‌سازی این موضوع بر بیاید.

وی مطرح کرد: قاسمی عضو نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس در جلسات متعددی اقرار به اینکه آمار ارائه شده‌ای که به اسم آنها وجود دارد را قبول ندارند و مورد تایید آنها نیست اما باز با این حال در مجلس تصمیم‌گیری‌هایی بر اساس همان آمار‌های اشتباه اخذ شد.

ظفرقندی معتقداست: این هجمه‌های سازمان‌دهی شده گاهی در قالب طنز سخیف و یا به شکل جنجال مالیات‌ها و... بروز پیدا می‌کند.

ظفرقندی بیان کرد: از مالیات‌دهی واقعی استقبال می‌کنیم. البته باید به اندازه صداقت در پرداخت‌ها، باید محل هزینه‌‌کرد آنها نیز مشخص باشد.

وی ابراز کرد: طبق آخرین آمار‌ها سومین محل اتکای سرمایه اجتماعی، جامعه پزشکی است اما عاملان این جوسازی‌ها با اقدامات مخرب خود قصد از بین بردن این امر را دارد و به عبارتی این اعمال آنها باعث " تیشه زدن به ریشه آنها" می‌شود.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور تصریح کرد: عده‌ای نمی‌خواهند محبوبیتی در جامعه وجود داشته باشند؛ به‌طوری که پیش‌ از این شاهد ایجاد مانع برای برنامه محبوب ورزشی بودیم و حال با ایجاد تنش‌هایی همانند جنجال مالیات‌ها قصد تخریب و از بین بردن محبوبیت این قشر را دارند.

ظفرقندی تاکید کرد: ‌در هنگام سیل و حوادث اخیر جامعه پزشکی خدمات ارزنده‌ای را اعطا کرد اما این امر دیده نشد. ۲ گروه این هجمه‌ها را تشدید می‌کنند که یکی از آنها عامدانه این اهداف را دنبال می‌کند.

ارسال نظر