|
کدخبر: 62840

وزیر صنعت و معدن در گفتگو با گسترش‌نیوز مطرح کرد:

عزم دولت برای تامین مواد اولیه تولیدکنندگان فرش

وزیر صنعت و معدن و تجارت، مهم‌ترین چالش پیش‌روی تولیدکنندگان فرش دستباف را تامین مواد اولیه عنوان کرد.

گسترش‌نیوز: بیست و هشتمین دوره نمایشگاه فرش دستباف ایران، امروز سوم شهریور ماه افتتاح شد. وزیر صنعت، معدن و تجارت که یکی از حاضران آئين‌ افتتاحیه نمایشگاه بود با فعالان مختلف حوزه فرش دستباف به گفتگو پرداخت. چند تن از صادرکنندگان فرش دستباف از وزیر خواستند مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش افزایش یابد.

rahmanifarsh.JPG

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ این سوال گسترش نیوز که «مهم‌ترین دغدغه‌ها و خواسته‌های تولیدکنندگان و هنرمندان فرش دستباف چیست؟» اظهار داشت: در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه شرکت‌ها و تولیدکنندگان، کمبود مواد اولیه است. به تعبیر درست‌تر، تامین مواد اولیه مهم‌ترین اولویت آنهاست.

رحمانی در توضیح بیشتر این موضوع اظهار داشت: همانند گذشته، بعضی از مواد اولیه از خارج وارد می‌شود که بدون شک در رابطه با آنها باید حمایت‌هایی انجام شود. البته در این زمینه کمک خواهیم کرد. یکی از برنامه‌های مهم ما در دوره تحریم، رساندن مواد اولیه به واحدهاست. تعداد واحدهای تولیدکننده بسیار زیاد است و فرش یکی از این واحدهاست. علی‌رغم تحریم‌، امکان بازاریابی وجود دارد و این اتفاق به‌عنوان‌مثال در بازار کشورهای شرق آسیا رخ داده است.

لازم به ذکر است که بالغ‌بر ۱۴۰ شرکت داخلی و خارجی در بیست و هشتمین دوره نمایشگاه فرش دستباف ایران حضور دارند. این نمایشگاه تا ۹ شهریور دایر خواهد بود.

ارسال نظر