|
کدخبر: 62835

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۳ شهریور)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی یکشنبه، سوم شهریورماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

دلار بازهم ارزان شد

در جریان معاملات امروز، نرخ دلار، یورو و طلا در بازار با کاهش مواجه شد. دلار در روز جاری به رقم ۱۱ هزار و ۴۵۰ تومان برای خرید و ۱۱ هزار و ۵۵۰ تومان برای فروش رسید.

کاهش چشمگیر نرخ خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در ادامه از نرخ خودرو‌های وارداتی و داخلی در بازار خبر داد و گفت: اتفاقات مثبت و ورود قدرتمندانه قوه قضاییه به بازار خودرو موجب حذف رانت و لابی‌گری از این بازار شده و به‌تبع در روزهای آینده کاهش چشمگیر قیمت‌ها را شاهد خواهیم بود.

سه‌شنبه؛ آغاز ساخت طرح ۴۰۰ هزار واحد مسکونی

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزیر راه و شهرسازی درباره ویژگی ۴۰۰هزار مسکن تحت عنوان طرح اقدام ملی گفت: زیربنای این منازل بین ۸۰تا۱۲۰ متر است و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی‌شده که جامعه هدف با درآمد اندک و متوسط را تحت پوشش دارد. وی افزود: ساخت حدود ۱۰۰ هزار واحد مسکن را روز سه‌شنبه در سطح کشور آغاز می‌کنیم و این در حالی است که ساخت حدود ۶۰ هزار واحد مسکن نیز از پیش آغاز شده بود.

آغاز فروش اعتباری ۵ محصول سایپا از فردا

با هدف تنظیم بازار، فروش اعتباری ۵ محصول گروه خودروسازی سایپا از ساعت ۱۰ صبح فردا آغاز می‌شود. سایپا ۱۵۱ با تسهیلات ۴ میلیونی، تیبا صندوقدار و ساینا دنده‌ای رینگ فولادی با تسهیلات ۵ میلیونی و ساینا دنده‌ای رینگ آلومینیومی با تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی محصولاتی هستند که به‌صورت اعتباری عرضه می‌شوند.

تخصیص ۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای پاداش بازنشستگان وزارت علوم

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه دستور تخصیص ۷۸۵ میلیارد ریال برای پرداخت پاداش بازنشستگان وزارت علوم را صادر کرد.

۷ میلیون روستایی از آب شرب سالم بهره‌مند شدند

وزیر نیرو گفت: در ۶ سال اخیر ۷ میلیون از جمعیت روستایی از آب سالم بهره‌مند شدند.

بهره‌برداری از ۱۰ سد بزرگ تا پایان سال

وزیر نیرو گفت: تا پایان امسال در ۹ استان کشور ۱۰ سد بزرگ افتتاح می‌شود و ۲۶ هزار هکتار از اراضی هم زیر آبیاری‌های نوین قرار می‌گیرد.

تکمیل و تحویل ۲۰ هزار خودرو ناقص ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو در ایام تعطیلات تابستانی شرکت، ۲۰۳۰۵ دستگاه خودروی دارای کسری قطعات را تجاری‌سازی کرد و به مشتریان تحویل داد.

ایران تولیدکننده نخست قزل‌آلای جهان

رئیس سازمان شیلات کشور ضمن اشاره به رتبه نخست ایران در پروش ماهی قزل‌آلا در جهان اشاره کرد و گفت: با طرح‌هایی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده بیش از ۵۵۰۰ تن بر تعداد محصولات شیلات افزوده‌شده و ۲۷۰۰ نفر در این حوزه اشتغال یافته‌اند.

خط مسافری دریایی به قطر راه‌اندازی شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از راه‌اندازی خط مسافری بوشهر-دوحه در هفته جاری خبر داد. وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد تا سفر کشتی بوشهر-قطر به‌صورت رفت‌وبرگشت و تور چهار تا پنج‌روزه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار باشد که بسته به نوع هتل و کلاس سفر متفاوت است و فاصله بوشهر تا قطر ۲۰۰ مایل بوده و این سفر بسته به‌سرعت کشتی و شرایط جوی بین ۱۲ تا ۲۰ ساعت طول می‌کشد.

منابع: ایسنا، ایرنا، خبرآنلاین، میزان، باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها