|
کدخبر: 62366

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۳۰ مرداد )

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی چهارشنبه، سی‌ام مردادماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

رکورد شکنی پی‌درپی شاخص بورس

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در ۳۰ روز مردادماه با رشد ۳۱۸۶ واحدی به پله ۲۶۶ هزار و ۱۲۷ رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با صعود ۴۴ واحدی به پله ۳ هزار و ۵۷۹ واحدی رسید.

توقف دلار در ایستگاه ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (چهارشنبه) بدون تغییر نرخ نسبت به روزهای معاملاتی قبل به ارزش ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد.

تخفیف ۲۰ درصدی گمرک بنادر کوچک به بازرگانان

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد که با هدف رونق تجاری در بنادر کوچک کشور صاحبان کالایی که تصمیم بگیرند کالای خود را از طریق شناورهای کوچک به این بنادر منتقل کنند، مشمول ۲۰ درصد تخفیف در حقوق گمرکی و ورودی به این بنادر می‌شوند.

افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی

جدیدترین آمار منتشرشده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد حجم کل سرمایه‌گذاری خارجی ۶۰ درصد افزایش داشته است.

رشد نزدیک به۲۵ درصدی مجوزهای تأسیس صنعتی

آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور هشت هزار و ۳۵۵ فقره جواز تأسیس صنعتی از آغاز امسال تا پایان تیرماه است که در مقایسه با پارسال ۲۴.۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

آغاز خرید حمایتی گوجه‌فرنگی با نرخ ۱۱۵۰ تومان

معاون وزیر جهاد گفت: خرید حمایتی محصول گوجه‌فرنگی در سطح کشور کلید خورد و سازمان مرکزی تعاون روستایی این محصول را از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم ۱۱۵۰ تومان خریداری می‌کند.

پیش‌بینی تحویل ۵۳ هزار محصول سایپا در مردادماه

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با تکمیل و تحویل خودروهایی که از قبل با کمبود قطعات تولیدشده بودند، پیش‌بینی می‌شود شمار محصولات تحویل داده‌شده این گروه خودرویی تا پایان مرداد به بیش از ۵۳ هزار خودرو برسد.

کاهش نرخ مرغ در روزهای آتی

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با ازدیاد عرضه ظرف ۱۰ روز آینده پیش‌بینی می‌شود که نرخ مرغ در بازار به نرخ مصوب یا حتی کمتر از آن برسد.

اختصاص ۴ هزار میلیارد تومان برای بازآفرینی شهری

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: ۴ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار شرکت بازآفرینی شهری قرارگرفته است.

سومین کشتی حامل گندم داخلی به بندر چابهار رسید

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۱ از ورود سومین کشتی حامل گندم داخلی به بندر چابهار خبر داد. وی افزود: تاکنون قریب به ۶۰ هزار تن گندم از طریق دریا با کشتی در بندر چابهار پهلوگرفته و تخلیه شده است.

منبع: ایسنا، ایرنا، خبرآنلاین، مهر، تسنیم، فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها