|
کدخبر: 62228

خبرهای خوب اقتصادی هم‌زمان با عید غدیر

در این بسته خبری مهم‌ترین و بهترین اخبار خوب اقتصادی را در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه ( ۲۶، ۲۷ و ۲۸ مردادماه) و در آستانه عید سعید غدیر را مرور می‌کنیم.

گسترش‌‌‌‌‌‌‌نیوز: ۱۰ خبر برتر و خوب اقتصادی سه روز ابتدایی هفته را در ادامه می‌خوانید؛

akhbar-eghtesadi.jpg

ریزش ۱۵۰ تومانی نرخ دلار/ یورو ارزان شد

در جریان معاملات روز دوشنبه، نرخ دلار در بازار با ۱۵۰ تومان کاهش مواجه شد. روز دوشنبه دلار به رقم ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان برای فروش رسید. نرخ یورو برای فروش ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان بود.

تورم ماهانه و تورم نقطه‌به‌نقطه کاهشی شد

رئیس‌کل بانک مرکزی بابیان اینکه شرایط اقتصادی طبق شاخص‌ها در حال بهبود است، گفت: طی سه ماه گذشته روند تورم ماهانه و نیز تورم نقطه‌به‌نقطه کاهشی بوده است که خود خبر مثبتی است.

کاهش نرخ گوشی موبایل

مدیرکل نظارت بر خدمات سازمان حمایت گفت: نرخ موبایل در گوشی‌های پرتقاضا کاهشی با میانگین ۱۰ درصد را به همراه داشته که اتفاقاً این موضوع به‌زعم فعالان بازار نه به خاطر کاهش نرخ ارز بلکه به خاطر افزایش تعداد واردکنندگان قانونی از حدود ۵۰ شرکت به ۱۱۰ شرکت و ایجاد جو رقابتی سالم در میان تجار و افزایش سرعت عرضه و موجودی بالای واردکنندگان بوده است. وی تصریح کرد: انتظار می‌رود با ایجاد جو رقابتی و حضور تعداد قابل‌توجهی واردکننده در این حوزه، شاهد روند کاهشی باشیم.

کاهش ۱۰ درصدی قیمت‌ها در بازار نوشت‌افزار

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار از کاهش ۱۰ درصدی نرخ نوشت‌افزار خبر داد و گفت: برخی از برند‌های خودکار از ۱۵۰۰ تومان به ۱۲۰۰ تومان کاهش داشته و نرخ دفاتر مشق نیز با کاهش روبه‌رو شده است.

ارزانی بیشتر اجاره‌بهای خانه در راه است

رئیس اتحادیه املاک استان تهران خبر داد که روند کاهش نرخ اجاره‌بها در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران ادامه دارد که در این بین مناطق ۳، ۶ و۱۰ شامل بیشترین حد از کاهش قیمت‌ها بوده است.

طرح تأمین مسکن کارمندان به‌زودی در دولت تصویب می‌شود

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آماده شدن طرح تأمین مسکن کارمندان برای تصویب در هیات دولت در آینده نزدیک خبر داد.

بازار مملو از میوه است/ قیمت‌ها نزولی است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر بازار مملو از میوه است ضمن آنکه نرخ محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی و پیاز نزولی شده است.

ایجاد ۱۰۰ هزار شغل روستایی در سال۹۸

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به پرداخت ۱۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی با ترکیب منابع صندوق توسعه ملی، از هدف‌گذاری ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در این مناطق تا پایان امسال خبر داد.

مخالفت مجلس با افزایش حق‌الزحمه مشاوران املاک

در حالی رئیس اتحادیه مشاوران املاک از ارائه پیشنهاد افزایش حق‌الزحمه بنگاه‌ها خبر داده که عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: موضوع افزایش تعرفه مشاوران املاک به صلاح نیست و موضوع حقوق مشاوران باید در بستر دیگری پیگیری شود.

رونمایی از طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار از تهیه طرح جدیدی برای پرداخت بیمه بیکاری با اولویت حفظ اشتغال موجود خبر داد. عیسی منصوری افزود: در طرح جدیدی برای پرداخت بیمه بیکاری طراحی شده است که بر اساس آن ۶۷ درصد حداقل حقوق را به فرد بیکار شده توسط دولت از محل صندوق بیمه بیکاری پرداخت شود و بقیه آن برای حفظ اشتغال موجود به کارفرما پرداخت شود تا شغل کارگر هم حفظ شود.

منبع: ایسنا، ایرنا، خبرآنلاین، مهر، تسنیم، فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها