|
کدخبر: 62202

مناطق پیشتاز تورم ملکی در شهر تهران

پنج منطقه‌ پیشتاز تورم ملکی در شهر تهران طی سه سال اخیر، به ترتیب مناطق ۲، ۵، ۲۲، ۱۴ و ۲۱ بوده‌اند که هرکدام به ترتیب ۲۵۵، ۲۴۸، ۲۳۸، ۲۳۸ و ۲۳۶ درصد رشد قیمتی در تیرماه ۱۳۹۵ داشته‌اند.

گسترش نیوز- کمترین میزان رشد نیز در مناطق ۲۰، ۱۲، ۱۹، ۱۵ و ۱۸ به ترتیب با ۱۶۸، ۱۷۹، ۱۸۴، ۱۸۵ و ۱۸۹ درصد افزایش اتفاق افتاده است. همانطور که آمار نشان می‌دهد کمترین میزان افزایش نرخ در مناطق جنوبی بوده و در بین این نقاط، بالاترین میزان رشد نرخ مسکن به منطقه ۱۴ با ۲۳۸ درصد افزایش نرخ تعلق داشته است.

Maskan-1.jpg

برای ظرفیت سنجی بازار مسکن در مناطق تهران، سال ۱۳۹۵ به عنوان یکی از سال‌هایی که بازار در رکود قرار داشت ملاک ارزیابی قرار گرفته است. تیرماه ۱۳۹۵ مطابق آمار بانک مرکزی ، میانگین نرخ هر متر مربع مسکن شهر تهران چهار میلیون و ۲۳۰ هزار تومان بود که با رشد ۲۱۵ درصدی به ۱۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در تیرماه ۱۳۹۸ رسیده است.

رصد وضعیت کنونی بازار حاکی از آن است که مناطق واقع در نیمه شمالی پایتخت به اشباع نرخ رسیده‌اند اما ممکن است مناطق جنوبی ظرفیت اندکی برای افزایش تا پایان شهریورماه ۱۳۹۸ داشته باشند. با این حال هنوز بیشترین تعداد معاملات در مناطق ۵، ۲ و ۴ انجام می‌شود که در تیرماه ۱۲.۳، ۹ و ۹ درصد از کل قراردادهای خرید و فروش در تهران را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر