|
کدخبر: 62201

تخم‌ مرغ‌ها به عراق رفتند

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه روزانه ۲۵۰ تن تخم‌مرغ مازاد در کشور وجود دارد، گفت: تولید زیاد اجازه نمی‌دهد نرخ این کالا حتی به نرخ مصوب دولت برسد.

گسترش نیوز - ناصر نبی پور با بیان اینکه روزانه ۲۴۰ تا ۲۵۰ تن مازاد تخم‌مرغ در کشور وجود دارد، اظهارکرد: تنها حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن تخم‌مرغ از کشور صادر می‌شود که آن هم به صورت قاچاق و غیررسمی است.

tokhmemorgh-faranseh.jpg

وی اضافه کرد: همین مازاد تولید باعث شده که نرخ تخم‌مرغ حتی به نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار (۷۷۴۰ تومان) هم نرسد و در حدود یکماه اخیر میانگین نرخ این کالا درب مرغداری بین ۶۴۰۰ تا ۶۵۰۰ تومان است.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: بیشتر تخم‌مرغ کشور درحال‌حاضر به صورت غیررسمی به کشور عراق صادر می‌شود این محموله‌ها در داخل کشور تمام تاییدیه‌های لازم بهداشتی را اخذ می‌کنند و بدون هیچ مشکلی تا مرز می‌روند اما به دلیل مشکلاتی که در این زمینه در کشور عراق وجود دارد از مرز به صورت غیررسمی و قاچاق وارد این کشور می‌شود.

نبی پور با اشاره به اینکه در ۳ ماهه امسال نزدیک به ۱۱ هزارتن تخم‌مرغ از کشور صادر شده است، افزود: در سال ۹۴ ماهی حدود ۱۰ هزارتن تخم‌مرغ از کشور صادر می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه درحال‌حاضر دولت باید از تشکل‌های تولیدی و تولیدکنندگان حمایت کند تا مشکلی برای تولید ایجاد نشود، گفت: باتوجه به اینکه به فصل پاییز و زمستان نزدیک می‌شویم و احتمال دارد تخم‌مرغ در آن فصول به صورت مقطعی گران شود بهتر است دولت مقداری تخم‌مرغ از تشکل‌ها خریداری و ذخیره کند تا اگر در آن مقطع شاهد گرانی بودیم نیاز به واردات از کشورهای دیگر از جمله ترکیه نباشد و با ذخایر داخلی بتواند بازار را تنظیم کند.

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها