|
کدخبر: 62150

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۸ مرداد)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی دوشنبه، بیست‌وهشتم مردادماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

پرش حدود ۲هزار واحدی شاخص بورس

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در بیست و هشتمین روز مردادماه با رشد ۱۹۴۹ واحدی به پله ۲۶۲ هزار و ۹۴۱ رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با صعود ۲۴ واحدی به پله ۳ هزار و ۵۳۴ واحدی رسید.

آغاز ثبت‌نام طرح ملی مسکن از شهریور امسال

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: متقاضیان دریافت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند از شهریور در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاها

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: بر اساس آخرین آمار ۹ هزار میلیارد تومان از رقم کل ۱۸ هزار میلیارد تومانی که برای بخش توسعه و اشتغال روستایی در نظر گرفته‌شده بود جذب شده است.

ریزش ۱۵۰ تومانی نرخ دلار/ یورو ارزان شد

در جریان معاملات امروز، نرخ دلار در بازار با ۱۵۰ تومان کاهش مواجه شده است. بررسی بازار ارز در روز جاری نشان می‌دهد که نرخ دلار در روز جاری با ۱۵۰ تومان کاهش مواجه شد و به رقم ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان برای فروش رسید. نرخ یورو برای فروش ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان است.

بازار مملو از میوه است/ قیمت‌ها نزولی است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر بازار مملو از میوه است ضمن آنکه نرخ محصولاتی همچون گوجه‌فرنگی و پیاز نزولی شده است.

تخفیف ویژه فروش زمین مسکن مهر هشتگرد

نایب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت عمران هشتگرد از ارائه تخفیف ویژه علاوه بر تخفیف‌های قبلی برای فروش زمین مسکن مهر این شهر خبر داد و گفت: مهلت استفاده از این تخفیف تا پایان شهریور تمدید شده است. وی افزود: برای دستگاه‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی در خرید عرصه به‌صورت نقدی ۵۰ درصد تخفیف و به‌صورت قسطی ۲۰ درصد در نظر گرفته می‌شود؛ با احتساب تخفیف ۱۵ درصدی به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خُم ۶۵ درصد تخفیف مشمول متقاضیان مسکن مهر می‌شود.

آغاز به کار سامانه اشتغال ایرانیان

معاون وزیر کار با اشاره به راه‌اندازی سامانه اشتغال ایرانیان گفت: داده‌های مربوط به اطلاعات شغلی و بازار کار تمام افراد ۱۵ تا ۶۴ ساله اعم از جمعیت فعال و غیرفعال که مجموع بیکاران، شاغلان و حتی افرادی که در بازار کار حضور ندارند در آن ثبت می‌شود.

مخالفت مجلس با افزایش حق‌الزحمه مشاوران املاک

در حالی رئیس اتحادیه مشاوران املاک از ارائه پیشنهاد افزایش حق‌الزحمه بنگاه‌ها خبر داده که عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: موضوع افزایش تعرفه مشاوران املاک به صلاح نیست و موضوع حقوق مشاوران باید در بستر دیگری پیگیری شود.

رونمایی از طرح جدید پرداخت بیمه بیکاری

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت کار از تهیه طرح جدیدی برای پرداخت بیمه بیکاری با اولویت حفظ اشتغال موجود خبر داد. عیسی منصوری افزود: در طرح جدیدی برای پرداخت بیمه بیکاری طراحی شده است که بر اساس آن ۶۷ درصد حداقل حقوق را به فرد بیکار شده توسط دولت از محل صندوق بیمه بیکاری پرداخت شود و بقیه آن برای حفظ اشتغال موجود به کارفرما پرداخت شود تا شغل کارگر هم حفظ شود.

پرداخت تسهیلات به کشاورزان خسارت‌دیده از سیل کارون

فرماندار شهرستان کارون با بیان اینکه یک هزار و ۵۶۵ پرونده خسارت سیل اخیر به زمین‌های کشاورزی این شهرستان تشکیل‌شده گفت: تاکنون تنها ۱۷۷ پرونده توسط پژوهشکده فضایی معادل ۶۶ میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات بدون عوض از سوی پژوهشکده فضایی به این کشاورزان تایید شده است.

منابع: ایرنا، باشگاه خبرنگاران جوان، میزان، خبرآنلاین، تسنیم، فارس

ارسال نظر