|
کدخبر: 62016

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۷ مرداد)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی یکشنبه، بیست‌وهفتم مردادماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

قیمت طلا و سکه پایین آمد

با وجود نوسان اندک نرخ ارز در بازار، نرخ طلا و سکه امروز در بازار تهران با افت نرخ مواجه شد. نرخ سکه تمام بهار آزادی امروز در بازار با افت ۱۱ هزارتومانی و طلای ۱۸عیار با کاهش حدود یک هزار و ۴۰۰ تومان روبه‌رو شد.

یارانه مردادماه واریز و قابل‌برداشت شد

یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مردادماه شب گذشته به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

تورم ماهانه و تورم نقطه‌به‌نقطه کاهشی شد

رئیس‌کل بانک مرکزی بابیان اینکه شرایط اقتصادی طبق شاخص‌ها در حال بهبود است، گفت: طی سه ماه گذشته روند تورم ماهانه و نیز تورم نقطه‌به‌نقطه کاهشی بوده است که خود خبر مثبتی است.

پرداخت ۱۶۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در امسال

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال ۱۶۲۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از سوی صندوق کارآفرینی امید پرداخت می‌شود.

صادرات ۸۰ درصدی فرش دستباف

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: حدود ۸۰ درصد از تولیدات فرش دستباف صادر می‌شود و روی شناسنامه‌دار کردن و برندینگ فرش دستباف در حال کار هستیم.

اُفت چشمگیر نرخ جوجه یک‌روزه/ مرغ ارزان شد

عضو هیات‌مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی گفت: نرخ جوجه یک‌روزه در بازار افت چشمگیری داشته است و امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده‌فروشی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان است.

تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی آسیب‌دیده از سیل

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: جمعا ۴۵۰ میلیارد تومان در فاز اول از سوی دولت به بانک‌های عامل ۶ استان خسارت دیده از سیلاب تخصیص داده شد. وی ادامه داد: این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از سیلاب با نرخ سود ۵ درصد تخصیص داده می‌شود.

تولید روزانه قارچ به ۴۵۰ تن رسید

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی گفت: با توجه به بهره‌گیری از فنّاوری‌های مدرن، افزایش راندمان تولید و استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده تولید روزانه قارچ در کشور به ۴۵۰ تن رسید.

رکورد صادرات برق شکسته شد

وزیر نیرو با اشاره به اینکه امسال رکورد صادرات برق شکسته شد، گفت: در بازه زمانی اول خرداد تا ۲۰ مرداد حدود ۲.۳ میلیارد کیلووات ساعت انرژی صادرات برق داشتیم که این میزان بیشترین مقدار صادرات در سال‌های اخیر بوده است.

افزایش ۴۰ درصدی تولید پنبه

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال در پنبه نسبت به پارسال بیش از ۴۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت، اضافه کرد: در مورد محصولاتی مانند روغن تا خودکفایی فاصله زیادی داریم. خودکفایی در این زمینه از ۶ درصد به حدود ۱۶ درصد رسیده است.

منابع: ایرنا، ایسنا، میزان، خبرآنلاین، تسنیم، فارس

ارسال نظر