|
کدخبر: 58917

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار در گفت‌و‌گو با گسترش‌نیوز پاسخ می‌دهد؛

ثبات اقتصاد کلان در گرو چیست؟

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار گفت: در مقطع کنونی، اقتصاد کلان در مسیر رسیدن به ثبات قدم بر می‌دارد و در آینده به امید خدا این ثبات فراگیر خواهد شد.

گسترش‌نیوز: در ارتباط با متوسط نرخ ارز نظرات متفاوتی وجود دارد. نکته جالب این‌که بسیاری از این نظرات در نقطه مقابل هم هستند.

بر اساس آمار درج شده، در سال گذشته متوسط نرخ ارز فروش محصولات شرکت‌ها در حدود ۸ هزارتومان بوده که امروز این نرخ به ۱۱ هزارتومان افزایش یافته است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم فروش شرکت‌ها در این دوره در سطح قابل قبولی بوده است.

محمد حسین صدرایی، مدیر سرمایه‌گذاری صندوق توسعه بازار در پاسخ به این پرسش گسترش‌نیوز که تحلیل کلان اقتصادی را در شرایط فعلی چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ثبات در بازار ارز، یکی از شاخص‌های اصلی ایجاد آرامش و ثبات نسبی در اقتصاد کلان است.

وی در ادامه با اشاره به آینده روشن در اقتصاد گفت: تحلیل پیرامون نرخ ارز در تحلیل سود شرکت‌های صادراتی، جایگاه مهمی دارد.

sadraii234.jfif

صدرایی در ادامه اذعان کرد: در سال گذشته متوسط نرخ ارز فروش محصولات شرکت‌ها در حدود ۸ هزارتومان بوده که امروز این نرخ به ۱۱ هزارتومان افزایش یافته است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم فروش شرکت‌ها در این دوره در سطح قابل قبولی بوده است.

مدیر شرکت سرمایه گذاری صندوق بازار ادامه داد: این فروش نشان می‌دهد تحریم‌های نیمه دوم سال ۹۷ بر عملیات شرکت‌ها تاثیر قابل توجهی نداشته است.

وی در پایان گفت: در این مقطع، اقتصاد کلان در مسیر رسیدن به ثبات قدم بر می‌دارد و در آینده به امید خدا این ثبات فراگیر باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها