|
کدخبر: 58743

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۹ تیر)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی شنبه، بیست‌ونهم تیرماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

کاهش نرخ سکه و طلا

رئیس کمیسیون تخصصی طلا با بیان اینکه در حال حرکت به سمت ثبات قیمت‌ها در بازار هستیم، گفت: علی‌رغم افزایش نرخ جهانی طلا، در بازار داخلی با کاهش شدید نرخ طلا و سکه مواجه هستیم.

تداوم نرخ دلار در کانال ۱۱ هزارتومانی

نرخ خرید دلار تا این لحظه ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان در صرافی ملی ایران به ثبت رسیده است که نشان از تداوم نرخ دلار در کانال ۱۱ هزارتومانی دارد.

قیمت‌ها در بازار خودرو همچنان ریزشی

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران از کاهش نرخ خودروهای وارداتی در بازار به دنبال افت نرخ ارز در حدود یک هفته اخیر و کاهش نرخ در بازار خودروهای داخلی به دلیل افزایش عرضه به بازار در روزهای اخیر خبر داد.

پرداخت ۸۰۰ میلیون یورو به قطعه‌سازان

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به دیدار اخیر خود با ‌رئیس‌کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هفته پیش هیات دولت، از قول «عبدالناصر همتی» برای پرداخت ارزی ۸۴۴ میلیون یورویی قطعه‌سازان خودرو خبر داد.

افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن

افزایش سقف فردی و زوجین تسهیلات ساخت مسکن در تهران به ترتیب تا ۱۰۰ و ۱۶۰ میلیون تومان مورد موافقت قرار گرفت.

ثبات نرخ مرغ در بازار

عضو هیات‌مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی از ثبات نرخ مرغ در بازار و لزوم برخورد با متخلفان خبر داد.

کاهش نرخ سیب‌زمینی

قیمت عمده‌فروشی انواع محصولات کشاورزی حاکی از آن است که سیب‌زمینی با کاهش نرخ نسبت به هفته اخیر در رنج ۴ تا ۵ هزار تومان نرخ دارد و هر کیلو سیب‌زمینی ممتاز ۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

ادامه صادرات پتروشیمی ایران به سه قاره

مدیرکل گمرک پارس جنوبی با اشاره به روند تجارت خارجی از این گمرک، گفت: یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار تن صادرات غیرنفتی به ارزش بالای ۷۰۰ میلیون دلار از گمرک پارس جنوبی به مقصد ۳ قاره دنیا در خرداد امسال انجام شده است.

گمرک تا پایان سال۹۸ الکترونیکی می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تا پایان سال ۹۸ گمرک الکترونیکی می‌شود و به‌سوی اقتصاد هوشمند و گمرک هوشمند حرکت خواهیم کرد.

احتمال افزایش ۲۰ میلیون تومانی وام بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به پیشنهاد ما افزایش ۲۰ میلیون تومانی سقف تسهیلات نوسازی بافت‌های ناکارآمد در دستور کار سازمان برنامه و بانک مسکن قرار دارد که اگر دولت بتواند یارانه این رقم را بپردازد با سود ۹ درصد و اگر نتواند ۱۸ درصد خواهد بود.

منابع: ایسنا، ایرنا، میزان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها