|
کدخبر: 58356

اختصاصی گسترش‌نیوز:

قیمت جدید مرغ اعلام شد

درحال‌حاضر نرخ هر کیلو مرغ در سطح شهر و میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران به ترتیب ۱۴ و ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

گسترش‌نیوز: بازار مرغ در چند ماه گذشته باثبات بود اما نارضایتی مرغداران و زمزمه‌های گرانی که از چند هفته قبل از زبان مسئولان سازمان‌های مختلف شنیده می‌شد بالاخره به واقعیت پیوست و نرخ مرغ افزایش یافت. طبق اعلام عضو هیئت‌مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی متوسط نرخ مرغ زنده در مرغداری‌ها ۹ هزار و ۷۰۰ تومان است. از طرف دیگر مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام چند روز قبل اعلام کرده بود که این سازمان به کمک سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ جدید مرغ را به‌زودی اعلام می‌کند و طبق نرخ برآورد شده از تولیدکنندگان خرید می‌کند.

morghe.jpg

لازم به ذکر است که به دنبال نوسانات ارزی یک سال گذشته، مرغداران همیشه از قیمت‌گذاری مرغ ناراضی بوده‌اند و خواهان واقعی شدن آن شده‌اند. سوال اینجاست که چرا به جای گران کردن مرغ برای مردم، موضوعات و ابهامات مربوط به تامین نهاده‌های دامی بررسی و برطرف نمی‌شود. به اعتقادی بسیاری از کارشناسان تامین نهاده‌های دامی با ارز دولتی انجام می‌شود اما به نرخ آزاد در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

حمایت ضمنی او از تولیدکنندگان و لزوم انگیزه دادن به آنها احتمالاً به معنای موافقت این شرکت و نیز سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خواهد بود چون این سازمان است که قیمت‌گذاری‌های جدید را انجام خواهد داد. لازم به ذکر است که سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری امروز اعلام کرد که هر کیلو مرغ به نرخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

ارسال نظر