|
کدخبر: 58241

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۴ تیر)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی دوشنبه، بیست‌وچهارم تیرماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

دلار در سراشیبی ماند

بازار ارز این روزها در شرایط نزولی قرار دارد و نرخ ارز در بانک‌ها و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نسبت به روز گذشته باز هم با کاهش همراه بود صرافی‌های مجاز بانک مرکزی نرخ دلار را نسبت به روز گذشته ۱۵۰ تومان کاهش دادند؛ به‌طوری‌که نرخ خرید دلار در این صرافی‌ها ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان است.

کاهش ۶۰ هزارتومانی نرخ سکه

در جریان معاملات امروز هر قطعه سکه امامی با کاهش حدود ۶۰ هزارتومانی به ۴ میلیون و ۲۸۲ هزار و تومان رسید. دراین‌بین هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی در معاملات امروز با رقم ۲ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان و ربع‌سکه با رقم یک‌میلیون و ۳۷۹ هزار تومان خریدوفروش شد..

تأمین ۱۲ میلیارد دلار برای کالای اساسی

رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی از منابع خود و صادرکنندگان بخش خصوصی، ۱۲ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی و مواد اولیه تأمین کرده است.

زمزمه‌های کاهش نرخ موبایل

رئیس اتحادیه فروشندگان موبایل گفت: یکی از عوامل تأثیرگذار بر نرخ گوشی همراه، نرخ ارز است چراکه این کالا وارداتی است که انتظار می‌رود با کاهش نرخ دلار نرخ موبایل نیز کاهش یابد.

عرضه پژو ۳۰۱ از اردیبهشت ۹۹

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن اعلام دریافت ۱۵۰ میلیون یورو خسارت از پژو طی مدت پنج سال، از داخلی‌سازی یکی از قطعات استراتژیک که تاکنون کسی جرئت تولید آن را نداشته است، خبر داد و گفت: نخستین سری از خودروهای پژو ۳۰۱، اردیبهشت‌ماه سال آینده به مشتریان عرضه خواهد شد.

ایران ۱۵۰ میلیون یورو خسارت از پژو گرفت

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از دریافت ۱۵۰میلیون یورو خسارت از پژو ظرف ۵سال گذشته خبر داد.

مسکن مهر پردیس در سراشیبی قیمت

این روزها دیگر در پردیس خبری از نرخ‌های نجومی نیست و اتفاقی که کارشناسان منتظرش بودند رخ داد. نرخ در هفته‌های اخیر تا ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

کشتی ایرانی آزاد شد

کشتی ایرانی توقیف شده در کویت پس از ۱۰ ماه آزاد شد.

تامین ۸۰درصد شکر در داخل کشور

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: نیاز سالانه شکر کشور حدود ۲٫۲ میلیون تن است که در سال‌های اخیر حدود ۸۰ درصد آن در داخل کشور تولید و بقیه آن از طریق واردات تامین می‌شود.

منابع: ایسنا، ایرنا، میزان، باشگاه خبرنگاران جوان، تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها