|
کدخبر: 57975

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۲ تیر)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی شنبه، بیست‌ودوم تیرماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

رکوردشکنی شاخص بورس

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در بیست و دومین روز تیرماه با رشد بیش ۹۸۳ واحدی به پله ۲۵۰ هزار و ۶۰۵ واحدی رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد یک واحدی به پله ۳ هزار و ۲۵۶ واحدی رسید.

کاهش نرخ مسکن در برخی مناطق تهران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران خبر داد: به دلیل کاهش ۶۰ درصدی معاملات مسکن شاهد کاهش ۵ تا ۱۲ درصدی نرخ خانه در بسیاری از مناطق شهر تهران هستیم.

عقب‌گرد نرخ دلار در کانال ۱۲هزارتومانی

نرخ دلار در صرافی‌های بانکی امروز (شنبه) با حدود ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته به رقم ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان رسید

کاهش نرخ طلا و سکه

قیمت طلا و انواع سکه در بازار آزاد تهران امروز (شنبه) تحت تأثیر نرخ دلار، پایین آمد به‌طوری‌که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش حدود ۱۰۰ هزارتومانی نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته (پنجشنبه) به نرخ چهار میلیون و ۴۴۵ هزار تومان فروخته شد.

قیمت لاستیک کاهش یافت

رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری گفت: با عرضه لاستیک از سوی وزارت صنعت و اتحادیه فروشندگان لاستیک در قالب یک برنامه مدون، نرخ لاستیک در بازار کاهش یافته است.

سه برابر شدن شعبات بانک هندی برای همکاری با ایران

تعداد شعبه‌های در نظر گرفته‌شده بانک U.C.O برای همکاری با ایران سه برابر شد. به نقل از هندو بیزینس لاین، آتول کومار گوئل، رئیس هیأت مدیره این بانک هندی گفت: این بانک تعداد شعبات مجاز خود برای همکاری با ایران را از ۲۲ شعبه به ۶۷ شعبه افزایش داده و یک مرکز مدیریت شعبات در شبکه خود ایجاد خواهد کرد که احتمالاً تا شش هفته ماه دیگر عملیاتی خواهد شد.

تخصیص ۱۳۳ میلیارد تومان به سیل‌زدگان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از تخصیص ۴۶۲ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره و ۱۳۳ میلیارد تومان وام بلاعوض به سیل‌زدگان گلستان خبر داد و گفت: تا نیمه مردادماه واحدهای تعمیراتی و تا پایان امسال واحدهای احداثی سیل‌زده استان به اتمام می‌رسد.

رشد۱۰۱ درصدی بارش‌ها

میزان بارش‌های کشور بر اساس تازه‌ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران در حوضه‌های شش‌گانه اصلی تا ۲۱ خرداد به ۳۳۵.۳ میلی‌متر رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال با بارش ۱۶۶.۸ از رشدی ۱۰۱ درصدی برخوردار شده است.

خلق نخستین رمزارز ایرانی

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی از رونمایی از رمزارز بومی «پیمان» که با مجوز بانک مرکزی تولید شده، خبر داد.

رشد سپرده‌های قرض‌الحسنه

بر اساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی مانده سپرده‌های قرض‌الحسنه نزد بانک‌ها در پایان سال گذشته به ۱۰۲ هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

منابع: ایسنا، ایرنا، میزان، تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها