|
کدخبر: 57478

بعد از کاغذ و سکه، اینبار از سلطان آپارتمان رونمایی شد!

فاجعه احتکار مسکن در ایران اتفاق افتاد، سوداگران همیشه سعی دارند که بازار مسکن را نابسامان و در آستانه انفجار قیمت‌ها توصیف کنند.

گسترش‌نیوز : در ایران، به تعداد خانوارها، مسکن وجود دارد، بنابراین مشکل اصلی بازار مسکن انباشت و احتکار است، نه کمبود. احتکار مسکن با توجه به کاهش عرضه واحدهای مسکونی در اواخر سال ۹۵ و اوایل سال ۹۶ از سوی سوداگران دنبال شد. تعداد خانه‌های خالی در کشور در فاصله سال‌های ۹۰ تا ۹۵، با شیب بالا افزایش‌یافته است. درحال‌حاضر در شهر تهران ۵۰۰ هزار خانه خالی وجود دارد.

در ایران بین «نوسان نرخ مسکن» و «تعداد خانه‌های خالی» رابطه «معکوس» وجود دارد و هر زمان نرخ مسکن افزایش‌یافته است میزان خانه‌های خالی کاهش‌یافته است و زمانی که نرخ مسکن کاهش می‌یابد نرخ خانه‌های خالی روند رو به رشد را طی می‌کند.

همچنین افرادی که اقدام به احتکار مسکن می‌نمایند؛ هنگامی‌که بازار مسکن در رکود است از فروش واحدهای مسکونی خود خودداری نموده و تا زمانی که افزایش نرخ رخ نداده اقدام به انباشت و احتکار مسکن می‌کنند. همچنین افزایش میزان خانه‌های خالی خود منجر به افزایش نرخ مسکن می‌شود.

در برنامه پایش شبکه یک، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: شخصی داریم در تهران که ۲۵۰۰ واحد مسکونی دارد.البته شهر ری هم سلطانی دارد که ۷۰۰ واحد آپارتمان دارد.

منبع: اقتصاد برتر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها