|
کدخبر: 55232

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۶ خرداد)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی ‌یکشنبه، بیست‌وششم خردادماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

پرش شاخص بورس

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات بیست و ششمین روز از خردادماه با رشد بیش ۴۰۵۲ واحدی به پله ۲۳۸ هزار و ۲۲۰ واحدی رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با صعود ۳۳ واحدی به پله ۲ هزار و ۹۸۵ واحدی رسید.

تمدید۹۰ روزه معافیت‌های عراق از تحریم‌های ایران

با وجود تهدیدات مداوم دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور امریکا علیه ایران، دولت امریکا معافیت عراق از تحریم‌های انرژی ایران را به مدت ۹۰ روز دیگر تمدید کرد.

بازگشت کره‌ای‌ّ‌ها به بازار لوازم‌خانگی ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی از قول کره‌ای‌ها برای تأمین قطعات لوازم‌خانگی در ایران خبر داد و گفت: علاوه بر این، از سوی طرف ایرانی، مذاکراتی با یک برند درجه‌یک چینی صورت گرفته تا محصولاتش در ایران تولید و عرضه شود.

شکر به ۴هزار تومان رسید

رئیس اتحادیه نبات، آب‌نبات ریز و قند ریز گفت: نرخ شکر در سطح بازار کاهش‌یافته و به محدوده ۴۰۰۰ تومان رسیده است.

مسکن مهر تأییدیه بین‌المللی گرفت

دفتر اسکان بشر در سازمان ملل ساخت مسکن مهر را جزو تجربه‌های منحصربه‌فرد و قابل‌انتقال به مجامع بین‌المللی اعلام کرده است.

ترخیص لحظه‌ای کالا‌های اساسی از بنادر

عضو کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران گفت: ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر به‌صورت لحظه‌ای انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

فروش فوری ایران‌خودرو از فردا

ایران‌خودرو به‌منظور تنظیم نرخ خودروهای این شرکت فردا ۲۷ خردادماه از ساعت ۱۱ صبح فروش فوری ۴ محصول این شرکت را آغاز خواهد کرد.

اعلام آمادگی قفقاز برای صادرات به ایران

وزیر ناحیه فدرال قفقاز شمالی از آمادگی منطقه قفقاز شمالی برای صادرات گوشت قرمز و غلات به ایران خبر داد و گفت: همچنین علاقه‌مندیم کالاهای مورد نیاز خود را در زمینه محصولات کشاورزی و میوه‌جات از ایران وارد کنیم.

تشکیل صندوق حمایت از مستأجران

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن از برنامه‌ریزی این بانک برای تشکیل صندوق حمایت از مستأجران با هدف ساماندهی بازار اجاره‌بها خبر داد.

امسال هزار میلیارد تومان وام مسکن پرداخت شد

بانک عامل بخش مسکن طی دو ماه ابتدایی امسال ۱۷ هزار و ۳۴۴ فقره تسهیلات خرید مسکن به ارزش ۹۳۳ میلیارد و ۸۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به متقاضیان سراسر کشور پرداخت کرد.

منابع: ایسنا، میزان، ایبنا، مهر، تسنیم

ارسال نظر