|
کدخبر: 55221

هشدار سازمان امور مالیاتی برای ثبت اظهارنامه‌ها

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به ثبت حدود ۱.۴ میلیون اظهارنامه مالیاتی به صورت سیستمی گفت: از مودیان درخواست می‌شود تسلیم اظهارنامه را به ساعت و روزهای پایانی موکول نکنند.

گسترش‌نیوز: نادر جنتی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی با اشاره به آمار تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی عملکرد سال ۹۷ مؤدیان اظهارکرد: تا تاریخ ۲۵ خرداد اظهارنامه‌هایی که به صورت سیستمی ارسال شده است، در مجموع بالغ بر یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۷۱ مورد بوده است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی به تفکیک اظهارنامه‌های تسلیمی اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت بالغ بر ۸ هزار و ۶۴۱ اظهارنامه مربوط به اشخاص حقوقی وصول شده است. همچنین در بخش اشخاص حقیقی، اظهارنامه‌های مشاغل مربوط به گروه اول ۱۵ هزار و ۱۳۰ مورد ثبت شد.

وی با بیان اینکه گروه دوم مربوط به مشاغل نیز تاکنون ۳۵ هزار و ۴۵۹ اظهارنامه تسلیم کرده‌اند، عنوان کرد: گروه سوم مشاغل نیز ۵۶۷ هزار و ۲۶۴ اظهارنامه و همچنین گروه سوم مشاغل که مشمولان تبصره ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بوده و برای آنها مالیات مقطوع درنظر گرفته شد، تاکنون ۷۶۷ هزار و ۲۷۷ اظهارنامه ارائه کرده‌اند.

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به مودیان و اشخاص حقیقی و حقوقی در مورد ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال گذشته گفت: نظام مهندسی، کانون وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری، سردفتران، دفتریاران، صرافان و همه مودیانی که طبق قانون مالیات‌های مستقیم مکلفند تا پایان خردادماه اظهارنامه‌های مالیاتی خود را تسلیم نمایند توصیه و تأکید می‌شود که با توجه به فرصت بسیار کوتاه باقیمانده تا پایان خردادماه سریعاً و ظرف امروز و فردا اظهار نامه‌های خود را به صورت سیستمی و سریع و آسان ارسال کرده و به روزهای پایانی خرداد که ممکن است به علت تراکم و ازدیاد ورود کاربران به سامانه شرایط ارسال را سخت تر کند، موکول نکنند.

جنتی تاکید کرد: ممکن است قطعی احتمالی برق و یا قطعی احتمالی سامانه در روزها و لحظات آخر مهلت مقرر قانونی باعث شود که برخی از موُدیان موفق به ارسال اظهارنامه خود نشوند که در این صورت مشمول جریمه سنگین و غیر قابل بخشش موضوع ماده ١٩٢ قانون مالیات‌های مستقیم خواهند شد لذا از تمامی مودیان مالیاتی درخواست می‌شود که امروز با ورود به سامانه سازمان مالیاتی نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه خود اقدام کنند.

به گفته وی، البته مشاغل مشمول گروه سوم موضوع ماده ٢ آیین نامه اجرایی ماده ٩٥ قانون مالیات‌های مستقیم که مبلغ فروش و خدمات آنها در سال ٩٧ کمتر از ٨٢٨ میلیون تومان است می‌توانند فرم مربوط به تبصره ماده ١٠٠ را که در سامانه تعبیه شده است را انتخاب، تکمیل و ارسال و مالیات سال ٩٧خود را مطابق دستورالعمل سازمان به صورت مقطوع پرداخت کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها