|
کدخبر: 55151

گمانه‌زنی‌ها درباره افزایش وام مسکن

فرماندار پردیس گفت: یک مصوبه برای وام‌هایی که ۴۰ میلیون تومان بوده در نظر گرفته‌ شده تا این وام به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، البته این نیازمند مصوبه شورای پول و اعتبار است.

گسترش‌نیوز: شورای اداری شهرستان پردیس ظهر امروز با حضور چند تن از نمایندگان مجلس، فرماندار، روسای ادارات شهرستان در سالن جلسات فرمانداری پردیس برگزار شد.

بنا بر این گزارش در این مراسم عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس ضمن خیرمقدم به حضار، اظهار کرد: تاکنون حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از محل فروش عرصه برای مسکن مهر اختصاص‌یافته که در این حوزه استقبال خوبی از سوی متقاضیان صورت گرفته است.

وی گفت: یک مصوبه برای شهر پردیس برای وام‌هایی که ۴۰ میلیون تومان بوده در نظر گرفته‌شده تا در پردیس این وام به ۵۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند که این نیازمند مصوبه شورای پول و اعتبار است.

فرماندار پردیس ادامه داد: احداث مترو بسیار نکته مهمی است که برای شهرستان نوپای پردیس حداقل در حوزه حمل‌ونقل، ایاب و ذهاب و تکریم مردم تأثیرگذار خواهد بود.

رضایی بیان کرد: تفاهمنامه‌ای بین شرکت عمران و قرارگاه خاتم انبیاء امضاشده و باید ۱۲ هزار میلیارد تومان با قرارگاه مشارکت شود و اگر امکان ارتباط نمایندگان باشد به‌سرعت این پروژه انجام می‌شود که ۲۴ کیلومتر طول خط مترو تا پردیس خواهد بود و خط ۶ کیلومتر آن تونل خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش فاضلاب شهرستان اقدامات خوبی در انشعاب آب و فاضلاب انجام‌شده و برای تأمین اعتبار با مشکلاتی روبه‌رو شدیم که شرکت عمران برخی اقدامات را انجام داده است.

فرماندار پردیس تصریح کرد: ایرادات محیط‌زیست نیز برای تصفیه‌خانه پردیس رفع خواهد شد اما در رابطه با شرکت آب و فاضلاب مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار مشخص و ابلاغ‌شده اما هنوز تخصیص داده نشده است و اگر تأمین نشود با مشکلاتی روبه‌رو خواهیم شد.

رضایی با اشاره به اینکه در آینده با همین روند بیمارستانی نخواهیم داشت، تأکید کرد: باید بدانیم با این جمعیتی که قرار است در این منطقه مستقر شود از وظایف اصلی دولت است که در حوزه آموزش و بهداشت ورود کرده و نیازهای مردم را تأمین کند.

وی افزود: در نامه‌ای که منجر به قراردادی شده، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعهداتی دادند این از عهده دانشگاه خارج است مگر اینکه وزارتخانه واردشده و پیگیری کند.

فرماندار پردیس ادامه داد: باید مسئله اورژانس و بیمارستان را جدی بگیریم و برای استقرار ادارات و شرکت‌ها زمین در اختیارشان قرار داده شود.

رضایی اضافه کرد: ایجاد بخش مرکزی با تغییراتی مانند ایجاد مرکز دهستان باید مشخص شود و طبق استاندارد جابه‌جایی‌هایی داشته باشیم و نیازمند این هستیم تا به‌صورت قانونی بخش مرکزی در شهرستان ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ارتقای جاجرود به شهر را با بررسی مسائل اقتصادی مدنظر قراردادیم تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.

فرماندار پردیس ابراز کرد: ۸۶۰۰ واحد تولیدی، صنفی و صنعتی در سه‌نقطه شهرستان وجود دارد که به شهرک صنعتی تبدیل خواهند شد که دو منطقه خرمدشت و بومهن از این قانون مستثنا هستند اما از مزایای شهرک‌های صنعتی مانند معافیت‌های قانونی و... را در پی خواهد داشت.

رضایی افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه را در شهرستان پردیس شاهد هستیم اما ساخت‌وسازهایی که در حریم رودخانه‌های صورت گرفته و مشکلاتی را ایجاد کرده و امور را باید تعیین تکلیف کنند؛ مسئولان مربوطه باید ساخت دیواره ساحلی را انجام و حریم را مشخص کنند تا به‌عنوان مبنا اعمال شود.

وی در پایان با بیان اینکه ۸۵ درصد از شهرستان پردیس در مناطق حفاظت‌شده است، خاطرنشان کرد: محدودیت‌های ایجادشده مشکلاتی را به وجود آورده که ساخت‌وسازهایی که قبلاً انجام‌شده ازجمله آن است و رفع این مشکل نیازمند کمیسیون ویژه سران قوا است و باید در این کمیسیون تصمیم نهایی اتخاذ شود.

منبع: فارس

ارسال نظر