|
کدخبر: 53113

حل مشکلات تولید با یکسان‌سازی نرخ ارز

یک تولیدکننده صنایع غذایی یکسان‌سازی نرخ ارز را مهم‌ترین راهکار افزایش صادرات و حل مشکلات بخش تولید عنوان کرد.

گسترش‌نیوز: مرتضی سلطانی - کارآفرین و تولیدکننده صنایع غذایی - مهم‌ترین راهکار افزایش صادرات به کشورهای دور و نزدیک را یکسان‌سازی نرخ ارز عنوان و اظهار کرد: یکسان‌سازی نرخ ارز و دادن آزادی عمل به صادرکنندگان منجر به تجلی توانمندی‌های پنهان کشور می‌شود.

وی افزود: اما درحال‌حاضر مشکلات اقتصادی باعث شده دانش و توان جوانان کشور مغفول بماند.

به گفته این فعال اقتصادی، اگر یکسان‌سازی نرخ ارز انجام شود، شکوفایی قابل قبولی تحت عنوان توان و دانش جوان جلوه می‌کند و خیلی از مشکلات حل می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه با یکسان‌سازی نرخ ارز صادرات به کشورهای هدف مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: حلقه مفقوده سایر مشکلات تولید نیز در یکسان‌سازی نرخ ارز است.

فروردین ماه سال گذشته در پی افزایش نرخ ارز در بازار آزاد معاون اول رئیس‌جمهوری اعلام کرد که عرضه ارز به نرخ بالاتر از ۴،۲۰۰ تومان قاچاق محسوب می‌شود. اما مرداد ماه این سال بازار ثانویه ارز راه افتاد و ارز ۴۲۰۰ تومانی فقط به کالاهای اساسی اختصاص یافت و واردکنندگان سایر کالاها ملزم به استفاده از سامانه نیما شدند که نرخ ارز در آن بیش از ۵،۰۰۰ تومان با نرخ ارز دولتی تفاوت دارد. به عبارت دیگر اگر نرخ ارز در بازار آزاد را نیز در نظر بگیریم، ارز درحال‌حاضر سه نرخ متفاوت دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر