|
کدخبر: 52812

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۱ خرداد)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی ‌چهار‌‌شنبه، اول خردادماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

رشد ۷۷ پله‌ای شاخص بورس

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات یکمین روز از خردادماه با رشد بیش از ۷۷ واحدی به پله ۲۱۵ هزار و ۱۶۸ واحدی رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد بیش از ۲۷ واحدی به پله ۲ هزار و ۶۷۱ واحدی رسید.

واردات گوشی مسافری بلامانع ماند

باوجودآنکه پیش‌بینی می‌شد ثبت تلفن همراه در قالب گوشی مسافری با کد ملی عمری نداشته باشد این روال تا اطلاع ثانوی تمدید شد.

وضعیت مطلوب ذخایر کالاهای اساسی

معاون وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه ذخایر راهبردی کالاهای اساسی ما وضعیت مطلوبی دارد، گفت: به دلیل تجربه‌های قبلی هیچ‌چیز ما را در شرایط بحران غافل‌گیر نخواهد کرد و ما درحال‌حاضر شرایط تاب‌آوری برای گذر از هر بحرانی را داریم.

تأمین ۸۰ هزار تن کاغذ با ارز ۴۲۰۰

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تایید تأمین حدود ۸۰ هزار تن کاغذ برای کتاب و مطبوعات در سال ۹۸ با ارز ۴۲۰۰ تایید خبر داد و گفت: این موضوع ابتدای هفته جاری از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است.

افزایش ۲۳ درصدی تعرفه برق پرمصرف‌ها از امروز اعمال نمی‌شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کمیسیون انرژی مجلس، وزارت نیرو را ملزم کرد تا در خصوص اجرای مصوبه هیات‌وزیران مبنی بر افزایش تعرفه ۲۳ درصدی پرمصرفان برق از اول خرداد، استثنائاتی قائل شود.

ثبات نرخ محصولات لبنی

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت: باوجود درخواست کارخانه‌های لبنی مبنی بر افزایش نرخ محصولات، تاکنون نرخ هیچ‌یک از اقلام تغییری نداشته است.

شکر ارزان می‌شود

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر از آغاز واردات ۸۰۰ هزار تن شکر ثبت سفارش شده و روند ارزانی این محصول در آینده نزدیک خبر داد.

هواپیمای مُرده ایران ایر زنده شد

یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ ایران ایر پس از دو و نیم سال زمین‌گیر بودن با تأمین قطعات و موتور به خط پروازی این شرکت بازگشت.

ایجاد پروفایل ارزی برای هر ایرانی

مدیر اداره نظارت ارز بانک مرکزی از ایجاد پروفایل ارزی برای هر ایرانی خبر داد.

عدم وجود محدودیت جدید در روابط تجاری ایران و عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق گفت: اراده ایران و عراق، تحکیم و توسعه روابط تجاری است و بر این مبنا برنامه‌های مختلفی برای افزایش ارتباطات اقتصادی دو کشور دنبال می‌شود.

منابع: ایرنا، ایسنا، تسنیم

ارسال نظر