|
کدخبر: 52736

قیمت‌ها از بازار مجازی موتورسیکلت حذف می‌شود!؟

در حالی اخیرا قیمت‌ها از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی حذف شده که گفته می‌شود احتمال حذف قیمت‌های موتورسیکلت از بازار مجازی نیز وجود دارد.

گسترش نیوز- بررسی اخبار روز جاری حکایت از آن دارد که عموم خوانندگان اخباری در زمینه قیمت‌گذاری خودرو و موتورسیکلت، تأثیر حضور دلالان در بازارهای مختلف، شرایط جدید ارزی، خوش فروش‌ترین آپارتمان‌ها، افزایش نرخ سوخت و نرخ ارز را مورد بررسی و پیگیری قرار داده‌اند.

motorcycle.jpg

یکی از بازارهایی که در یک سال اخیر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم کرد و نوسان نرخ بلای جان مشتریان آن شد، بازار خودرو است، در تصمیم‌گیری جدید مرتبط با این صنعت قیمت‌ها از آگهی‌های خرید و فروش خودرو در سایت‌های اینترنتی حذف شد.

حذف نرخ از آگهی‌های خودرو در پی ایجاد فضای دلالی و اعلام قیمت‌های پرت در بازار اتخاذ شد، حال در کنار بازار خودرو بازار موتورسیکلت نیز درگیر این موضوع شده و محمد خادم منصوری - رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت - اعلام کرده درخواست حذف نرخ از بازار مجازی موتورسیکلت ارائه شده است.

دو راهی بانک مرکزی پیش روی صادرکنندگان

یکی از موضوعاتی که در روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته و در بسته‌های اقتصادی ایسنا به آن اشاره شده است بحث بازگشت ارز صادراتی و میزان آن بوده است، دو نهاد رسمی کشور یعنی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی آمار متناقضی از میزان بازگشت ارز صادراتی به کشور دارند که بانک مرکزی میزان عدم بازگشت ارز صادراتی را در حدود ۴۰ درصد و وزرات اقتصاد و دارایی در حدود ۷۵ درصد اعلام می‌کنند که اگر میزان اعلامی بانک مرکزی نیز در نظر گرفته شود باز هم میزان قابل توجهی از ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است.

اما در قالب بسته جدید ارزی بانک مرکزی ، این بانک در نظر گرفته هر فرد و شرکتی که ارز حاصل از صادرات را به موقع به کشور بازگرداند مورد تشویق قرار خواهد گرفت و در طرف مقابل اگر فردی ارز خود را به کشور وارد نکند مورد تنبیه قرار می‌گیرد که با این تفاسیر صادرکنندگان انتخاب کنند تشویق یا تنبیه؟!

مانور دلالان روی آرزوی کم درآمدها

در سال‌های اخیر به ویژه سال گذشته نرخ مسکن روند قابل توجهی به خود گرفت و شرایط را به سمتی سوق داده که نرخ هر متر مربع خانه در شهر تهران به میانگین ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است و احتمال دستیابی متقاضیان به مسکن را کاهش داده است. از این رو عموم متقاضیان مسکن به دنبال خرید واحدهای کوچک بوده و بررسی‌ها نشان از آن دارد که حجم بسیاری از میزان خرید و فروش مسکن مربوط به این واحدها است.

حال با این شرایط بررسی‌ها نشان از آن دارد که دست به‌دست شدن چندباره آپارتمان‌های در محدوده استطاعت گروه اصلی مخاطب مسکن، این دسته از واحدها را از دسترس متقاضیان مصرفی خارج کرده است. دفاتر مشاور املاک شهر تهران می‌گویند اتفاقی که در ماه‌های اخیر بسیار دیده می‌شود این است که بعضی سرمایه‌گذاران بازار مسکن، آپارتمان‌های زیر نرخ و عمدتاً ریز متراژ را با پرداخت حداکثر ۳۰ درصد از مبلغ کل، قولنامه می‌کنند و ظرف چند روز آن را با قیمتی به مراتب بالاتر از رقم خرید خود به فروش می‌رسانند. این روند، التهاب نرخ در گروه آپارتمان‌های کوچک متراژ را تشدید کرده است. بازسازی جزئی این واحدها نیز بازده ۵۰ درصدی سرمایه نوسازی را به دنبال دارد.

افزایش نرخ CNG از امشب

اوایل ماه جاری بود که اخبار ضد و نقیضی در رابطه با سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین منتشر شد که در نهایت تمام این اخبار تکذیب و رد شد.

اما قرار بر آن است تا نرخ سوخت cng از ساعت ۲۴ امشب گران شود و به نرخ ۶،۵۶۸ ریال عرضه شود.

بازگشت نرخ دلار به کانال ۱۳ هزار تومانی

بانک‌ها امروز (۳۱ اردیبهشت) نرخ ارز را نسبت به روز گذشته به میزان قابل توجهی کاهش دادند و هر دلار امریکا را ۱۳ هزار و ۳۵۳ تومان می‌خرند، این در حالی است که نرخ خرید دلار در بانک‌ها در روز گذشته ۱۴ هزار و ۷۰ تومان اعلام شده بود.

همچنین نرخ خرید یورو نیز نسبت به روز گذشته با کاهش همراه شد و به زیر ۱۵ هزار تومان سقوط کرد؛ به طوری که شعب ارزی بانک‌ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۹۰۷ تومان می‌خرند.

هر پوند انگلیس نیز امروز در شعب ارزی بانک‌ها به نرخ ۱۶ هزار و ۹۹۷ تومان خریداری می‌شود.

قیمت ارز مسافرتی نیز در بانک‌ها همچنان از نرخ فروش آن در بازار بالاتر است؛ به طوری که نرخ فروش ارز مسافرتی در بانک‌ها ۱۵ هزار و ۶۵۶ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۶ هزار تومان می‌رسد.

اما نرخ دلار امریکا در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی از عصر روز گذشته روند کاهشی به خود گرفت و با کاهش قابل توجهی همراه شد، به طوری که نرخ دلار در روز گذشته در این صرافی‌ها در ابتدا ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان بود و تا پایان روز به ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان رسید و امروز نیز نرخ فروش دلار ۱۳ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است. این صرافی‌ها همچنین، امروز هر یورو را به نرخ ۱۵ هزار و ۵۵۰ تومان می‌خرند و ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان می‌فروشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر