|
کدخبر: 52702

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۳۱ اردیبهشت)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی ‌سه‌‌شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش‌نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

بورس سبزپوش شد

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات سی و یکمین روز از اردیبهشت‌ماه با رشد بیش از ۳ هزار و ۲۲۰ واحدی به پله ۲۱۵ هزار و ۹۱ واحدی رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد بیش از ۲۱ واحدی به پله ۲ هزار و ۶۴۴ واحدی رسید.

ترخیص یک‌ساعته کالا‌های ضروری از گمرک

معاون امور فنی گمرک ایران گفت: با دستور رئیس‌جمهوری برخی کالا‌ها نظیر گوشت قرمز باید ظرف یک ساعت با انجام تشریفات قانونی انجام و ترخیص شوند.

اختصاص ۵۲۰ میلیارد ریال به سیل‌زدگان سیستان‌و‌بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۳۷۳ میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود چهار درصد برای ساخت و تعمیر منازل سیل‌زدگان استان در نظر گرفته شده است.

رشد صادرات به قطر

در فروردین‌ماه امسال میزان صادرات به قطر رشد ۵۵ درصدی داشته است.

کره جنوبی به دنبال تجارت با ایران

سفیر کره جنوبی گفت: به دنبال حفظ تجارت با ایران هستیم و به مذاکرات برای دریافت معافیت تحریمی ادامه می‌دهیم.

تشویق صادرکنندگان در سامانه نیما

مدیر اداره صادرات بانک مرکزی گفت: صادرکنندگانی که بیش از ۷۰ درصد از ارز ناشی از صادرات را در سامانه نیما عرضه کرده‌اند، تشویق می‌شوند.

ورود ۱۸هزار معلم جدید به مدارس

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به حذف تدریس مدیران مدارس و تلاش برای حذف ساعت تدریس معاونان گفت: مهر ۹۸ حدود ۱۸ هزار معلم جدید به مدارس وارد می‌شوند.

بازگشت دلار به کانال ۱۳۰۰۰تومان

قیمت ارز از دیروز تاکنون روند کاهشی به خود گرفت و دلار بار دیگر به کانال ۱۳ هزار تومان بازگشت.

کاهش نرخ مرغ، تخم‌مرغ و گوشت گوسفند

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت» درحال‌حاضر نرخ هر کیلو مرغ در بازار بین ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و این در حالی است که نرخ مصوب آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در عین حال از افت نرخ تخم‌مرغ در بازار به شانه‌ای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان خبر داد و گفت: نرخ مصوب این محصول شانه‌ای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که با افزایش تولید و عرضه نرخ در بازار به پایین‌تر از نرخ مصوب رسیده است. هم‌چنین مدیرعامل پشتیبانی امور دام از کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزارتومانی نرخ دام زنده نسبت به ایام قبل از عید در بازار خبر داد.

افزایش ۲.۸میلیارد مترمکعبی ظرفیت سدها تا۱۴۰۰

وزیر نیرو گفت: تا پایان دولت دوازدهم ۱۵۲۱ میلیون مترمکعب به ظرفیت آب تنظیمی سدهای مرزی و ۱۳۴۷ میلیون مترمکعب به ظرفیت تنظیمی سدهای غیرمرزی کشور اضافه می‌شود.

منابع: ایرنا، مهر، میزان، تسنیم، باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر