|
کدخبر: 52475

قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان گران می شود

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نرخ بلیت قطار بعد از ماه رمضان متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد، گفت: نرخ بلیت قطار در حوزه مسافری، در شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور بررسی و مقرر شد ۲۲ درصد افزایش یابد.

گسترش نیوز، شهرام آدم نژاد افزود: در حوزه هوایی هنوز تصمیم گیری برای نرخ بلیت گرفته نشده و این افزایش نرخ بر اساس عرضه و تقاضا است.

ghatar-1301.jpg

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: افزایش نرخ بلیت ناوگان جاده‌ای هم قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد و برای بخش‌های غیرویژه این هفته در ستاد تنظیم بازار تصمیم گیری می‌شود.

آدم نژاد با اشاره به اینکه همه مردم تصور می‌کنند که اگر نرخ‌ها آزاد شود به معنای ول شدن نرخ‌ها است، گفت: در تمام دنیا نرخ‌های شناور چارچوبی دارد و بر اساس عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد و اجازه داده نمی‌شود که نرخ‌ها بیش از چارچوب افزایش یابد.

وی افزود: ما در عرضه و تقاضای حوزه هوایی مشکل داریم، زیرا که عرضه ما کم است و در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای هم این مشکلات وجود دارد که باید مدیریت شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت از روز گذشته زیر مجموعه معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی شد، گفت: در توزیع سوخت بر اساس پیمایش اول قرار بود به صورت پیمایشی و سهمیه پایه انجام شود، اما به مرور زمان سهمیه بندی بر اساس پایه کم شد و هنوز تصمیمی برای این موضوع اتخاذ نشده است.

خسارت‌ هزار میلیارد تومانی به دلیل نبود نظام لجستیک بار/ هوشمند‌سازی جاه‌ها متوقف نشده است

آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهمنامه با مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مدیران مرکز تحول و پیشرفت ریاست جمهوری اظهار کرد: نقاط همکاری مشترکی را در حوزه حمل‌ونقل شناسایی کردیم، گفت: با شناسایی این نقاط می‌توانیم به برخی از اهداف کشور در این حوزه دست پیدا کنیم.

وی گفت: مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری یکی از مراکز بسیار موثر و خوش‌نام در کشور است که با توجه به رسالتی که برای کمک به توسعه کشور در حوزه‌های مختلف فناوری، صنعتی و همچنین کمک به تصمیم‌سازی دارد انجام فعالیت‌های اثر بخش و پایداری را در کارنامه خود ثبت کرده است.

آدم‌نژاد گفت: حوزه حمل‌ونقل هم به عنوان یک بخش زیربنایی و تاثیر‌گذار در توسعه کشور یکی از حوزه‌های فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود که به واسطه آن امروز برای امضای تفاهمنامه میان معاونت حمل‌ونقل و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری دور هم جمع شده‌ایم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی افزود: با گفت‌وگو‌هایی که صورت گرفت بر سر چند زمینه همکاری مشترک با محوریت تبادل دانش و اطلاعات فنی و علمی به توافق رسیدیم که اجرای آن می‌تواند راه گشای برخی از موضوعات کلان حوزه حمل‌ونقل باشد

وی درباره برخی از موضوعات این تفاهمنامه گفت: همکاری در زمینه ایجاد و راه‌اندازی ستاد ایمنی حمل‌ونقل جمهوری اسلامی ایران (itsb) از مهم‌ترین بند‌های این تفاهمنامه به شمار می‌رود.

آدم‌نژاد با بیان اینکه امروزه وجود نهاد متمرکز بررس سانحه برای ارتقا ایمنی حل و نقل به عنوان یکی از ضرورت‌های هر کشوری شناخته می‌شود، گفت: جلسات مستمری با سازمان‌های مرتبط در شیوه‌های مختلف حمل‌ونقل در حال برگزاری است و این ستاد به دنبال پیدا کردن مقصر نیست و فعالیت‌های آن منجر به شناسایی علل سوانح، پیشگیری از وقوع مجدد آنها، کاهش هیزنه‌های ناشی از تصادفات سوانح و افزایش سطح رضایت‌مندی جامعه می‌شود.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: همکاری در زمینه انتقال فناوری‌ها و رفع نیاز‌های فناورانه حوزه حمل‌ونقل با نگاه ویژه به توسعه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند از دیگر موارد این تفاهمنامه است البته باید این نکته را یادآوری کنیم که حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل‌ونقل و استفاده از فناوری‌های نوین به خصوص بر محور داده تداوم و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه حمل‌ونقل و افزایش کار‌آمدی لجستیک و حضور در زنجیره تامین می‌شود.

وی بیان کرد: همکاری و هم اندیشی در تهیه و تدوین مدل‌های اقتصادی حمل‌ونقل، همکاری در زمینه پیشبرد اهداف کشور در حوزه حمل‌ونقل هم از دیگر بند‌های این تفاهمنامه است.

آدم‌نژاد با اشاره به اینکه همکاری در تدوین نظام نامه و ایجاد پورتال آماری حمل‌ونقل کشور و همچنین همکاری در زمینه رسد و تحلیل نیاز‌ها و بازخورد‌های کاربران و ذی‌نفعان حمل‌ونقل در رسانه‌های اجتماعی با نگاه مسئولیت اجتماعی از دیگر بند‌های این تفاهمنامه است، گفت: امروزه سازمان‌هایی موفق می‌شوند که به رویکرد مدیریت نوین روی آورده و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های خود را بیش از پیش بر محور نیاز‌های مخاطبان و کاربر این خود صورت دهند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما برای انجام مسئولیت اجتماعی در تلاش هستیم با استفاده از ظرفیت مناسب و در دسترس رسانه و فضای مجازی به پایش موضوعات مرتبط با حمل‌ونقل و تحلیل‌های کارشناسانه و تخصصی از نیاز‌های مردم آگاه شویم و آنها را لحاظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه هوشمند‌سازی جاده‌ها متوقف نشده استن، گفت: ۲ هزار دوربین را در جاده‌ها نصب کرده‌ایم که نیازمند مدیریت قابل تامل است و شاید نصب این دروبین‌ها ایده عالی برای هوشمند سازی‌تر کردن جاده‌ها باشد.

آدم‌نژاد گفت: حمل‌ونقل باید رقابت پذیر باشد و اگر رقابت‌پذیری وجود نداشته باشد نمی‌توانیم نسبت به گذشته عملکرد خود را بهبود ببخشیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: نگاه درست به مشتریان و ارائه خدمات قابل اطمینان از مهم‌ترین اهداف در حوزه هوشمند‌سازی جاده‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هنوز در راه هوشمند‌سازی و تجاری‌سازی حمل‌ونقل مشکلات زیادی وجود دارد گفت: سالانه هزاران میلیارد تومان بخاطر نبود نظام لجستیک بار در کشور ضرر و زیان می‌دهیم که این موضوع باشد هرچه سریع‌تر اصلاح شود.

آدم‌نژاد یادآوری کرد: نظام لجستیک بار آن نیست که یک مسیر را در کشور درست کنیم و تردد را در آنجا ایجاد کنیم بلکه هم اکنون بزرگ‌ترین پروژه در دنیا راه‌اندازی مجدد راه ابریشم است که زیرساخت‌های این راه از ایران می‌گذرد بنابراین باید بتوانیم نظام لجستیک را در کشور راه‌اندازی کنیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در حوزه نظام لجستیک بار همکاری‌های خوبی با وزارت صمت در دستور کار قرار داده‌ایم و تفاهمنامه‌های این حوزه هم به زودی منعقد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دیتا‌های جریان کالا و مسافر باید قابل دسترس باشد، گفت: خروجی تمامی مسیر‌ها چه در رابطه با بار و مسافر باید دارای مدیریت باشد و ما در این حوزه سعی خواهیم کرد کنترل‌ها و نظارت‌های مضاعفی را داشته باشیم.

آدم نژاد با اشاره به اینکه فاز اول طرح جامع حمل‌ونقل به اتمام رسید، گفت: در این فاز مدل‌هایی که بر اساس تقاضا باشد را طراحی خواهیم کرد و امیدواریم امسال به نتایج خوبی دست یابیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ میلیون تن در جاده‌های کشور جابه‌جا می‌شود، گفت: هم اکنون ۳۰ منطقه برای راه‌اندازی مراکز لجستیکی مکان‌یابی کرده‌ایم و درآینده نزدیک هم نوع جدیدی از توزیع کالا را در اطراف شهر‌ها ایجاد خواهیم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر