|
کدخبر: 52405

واکنش سازمان مالیات درباره بودجه شهرداری

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور از افزایش سهم شهرداری‎ها از مالیات و عوارض ارزش افزوده خبر داد و گفت: در لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، محدودیتی در نظام بودجه شهرداری‌ها ایجاد نشده است.

گسترش‌نیوز : محمد قاسم پناهی، با اشاره به اخبار منتشره مبنی بر ایجاد محدودیت در میزان و نحوه توزیع سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎های سراسر کشور و کاهش درآمدهای آنان از محل منابع مالیات بر ارزش افزوده نسبت به قانون موجود گفت: در خصوص لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، و در قالب مصوبه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نه تنها محدودیتی در نظام بودجه شهرداری‎ها از این بابت ایجاد نگردیده، بلکه درآمد شهرداری‎ها و دهیاری‎ها در قالب مصوبه مذکور افزایش قابل ملاحظه‎ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر از محل منابع مالیات و عوارض کالا و خدمات عمومی، سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎ها، سه درصد(۳%) از نه درصد(۹%) نرخ عمومی و سهم آنان از مالیات و عوارض ارزش افزوده بنزین و سوخت هواپیما، ده درصد(۱۰%) از سی درصد(۳۰%) نرخ آن می‎باشد، که به موجب ماده (۳۸) مصوبه مزبور و پس از کسر یک واحد درصد سهم سلامت از نه درصد(۹%) نرخ عمومی مقرر گردیده است، باقیمانده به نسبت مساوی به عنوان سهم درآمد عمومی و سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎ها توزیع گردد.

سرپرست سازمان امور مالیاتی کشور افزود: بدین ترتیب سهم شهرداری‎ها و دهیاری‎ها از سه درصد(۳%) نرخ عمومی به چهار درصد(۴%) و سهم از عوارض بنزین و سوخت هواپیما نیز از ده درصد(۱۰%) به پانزده درصد(۱۵%) در گزارش کمیسیون اقتصادی افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: در رابطه با نحوه توزیع عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری ها، به موجب قانون فعلی، عوارض وصولی سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی واریز می‌گردد و این وجوه مستقیما براساس جمعیت شهرها و روستاها بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌گردد.

پناهی خاطرنشان کرد: طبق گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس، عوارض سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بعد از اینکه به حساب رابط سازما ن(تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی ) واریز گردید، به نسبت جمعیت شهرها و روستاها بین شهرداری‌ها و دهیاری‌ها توزیع می‌گردد. بنابراین هیچ تغییری در نحوه توزیع نیز صورت نگرفته است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها