|
کدخبر: 52401

تفاوت قیمت در میادین تره‌بار و مغازه‌ها چقدر است؟

قیمت‌های میادین میوه و تره بار ۳۴ درصد زیر میانگین سطح شهر است. پول خرید ۲ کیلو میوه در سطح شهر برابر ۳ کیلو میوه در میادین میوه و تره بار است.

گسترش‌نیوز: نرخ انواع میوه و محصولات فرنگی در میادین میوه و تره بار به طور متوسط ۳۴ درصد زیر نرخ میانگین سطح شهر است، به عبارتی با پول خرید ۲ کیلوگرم میوه یا سبزیجات و صیفی‌جات در سطح شهر، می‌توان بیش از ۳ کیلوگرم از همان محصول در میادین میوه و تره بار خریداری کرد.

tafavotgaimat.jpg

قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار ۱۸ تا ۴۴ درصد زیر نرخ سطح شهر است و در این میان، نرخ لیمو شیرین ۴۴ درصد، کیوی ۳۹ درصد، سیب زرد ۳۸ درصد، سیب قرمز ۳۷ درصد، طالبی ۳۴ درصد، پرتقال درجه یک ۳۲ درصد، پرتقال درجه دو ۲۶ درصد، هندوانه ۲۷ درصد و موز ۱۸ و نیم درصد، زیر نرخ سطح شهر است.

به عبارتی، با پول خرید یک کیلوگرم لیمو شیرین از سطح شهر می‌توان یک کیلو و ۸۰۰ گرم لیمو شیرین، با پول خرید یک کیلوگرم کیوی از سطح شهر می‌توان یک کیلو و ۶۵۰ گرم کیوی و با پول خرید یک کیلوگرم سیب زرد یا قرمز از سطح شهر می‌توان یک کیلو و ۶۰۰ گرم سیب زرد یا قرمز در میادین میوه و تره بار خریداری کرد.

همچنین با پول خرید ۲ عدد طالبی یک کیلوگرمی در سطح شهر می‌توان ۳ عدد طالبی یک کیلوگرمی، با پول خرید یک عدد هنداونه ۳ کیلوگرمی در سطح شهر می‌توان یک عدد هندوانه ۴ کیلوگرمی و با پول خرید ۴ عدد موز در سطح شهر می‌توان ۵ عدد موز از میادین میوه و تره بار خریداری کرد.

براساس این گزارش، نرخ محصولات فرنگی نیز در میادین میوه و تره بار ۲۷ تا ۵۲ درصد زیر نرخ سطح شهر است و در این میان، نرخ بادمجان ۵۲ درصد، کدو ۵۰ درصد، خیار ۳۳ درصد، گوجه فرنگی ۳۱ درصد، سیب زمینی ۲۹ و نیم درصد، پیاز ۲۸ و نیم درصد و سبزی‌های برگی ۲۷ درصد زیر نرخ سطح شهر است.

به عبارتی، با پول خرید یک کیلوگرم بادمجان از سطح شهر می‌توان دو کیلو و ۲۰۰ گرم بادمجان، با پول خرید یک کیلوگرم کدو از سطح شهر می‌توان دو کیلوگرم کدو، با پول خرید یک کیلوگرم خیار از سطح شهر می‌توان یک و نیم کیلوگرم خیار، با پول خرید یک کیلوگرم گوجه فرنگی از سطح شهر می‌توان یک کیلو و ۴۵۰ گرم گوجه فرنگی، با پول خرید یک کیلوگرم سیب زمینی از سطح شهر می‌توان یک کیلو و ۴۰۰ گرم سیب زمینی و با پول خرید یک کیلوگرم پیاز در سطح شهر می‌توان یک کیلو و ۴۰۰ گرم پیاز از میادین میوه و تره بار خریداری کرد.

گفتنی است، قدرت خرید شهروندان در صورت خرید از میادین میوه و تره بار به مراتب بالاتر می‌رود و کالاهای بیشتری در سبد مایحتاج روزانه آنها قرار می‌گیرد.

ارسال نظر