|
کدخبر: 52066

این زن ناجی ۲میلیارد نفر است + تصاویر

شریل سندبرگ از مدیران ارشد فیس‌بوک با ۲میلیارد کاربر در سراسر جهان، نویسنده و فعال حقوق بشر امریکایی است.

گسترش‌نیوز: شریل سندبرگ در ۲۸ اوت ۱۹۶۹ از پدر و مادری تحصیل‌کرده و دانشگاهی در واشنگتن دی‌سی متولد شد. پدر او چشم‌پزشک و مادرش استاد زبان فرانسه در دانشگاه بود.

Sheryl-Sandberg.jpg

دوران دانش‌آموزی

شریل تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان در میامی گذراند و این دوران را با موفقیت پشت سر گذاشت. او در دوران دانش‌آموزی فعالیت‌های جانبی قابل توجهی داشت و استعداد و توان او در فعالیت‌های اجتماعی و مدیریت از همان دوران نوجوانی مشخص بود. شریل سندبرگ در نوجوانی ایروبیک تدریس می‌کرد.

sandberg2.jpg

سندبرگ در کنار مادر، پدر، خواهر و برادرش

دانشجویی سندبرگ، ازدواج با مدیر یاهو

شریل سندبرگ برای ادامه‌ تحصیلات به دانشگاه هاروارد رفت و مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ اقتصاد گرفت. شریل در زمان دانشجویی با لری سامرز دیدار و او را به‌عنوان استاد راهنمای پایان‌نامه‌ خود انتخاب کرد. لری سامرز اقتصاددان، مدیرکل اقتصادی بانک جهانی، معاون وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در زمان بیل کلینتون و ۲۷مین رئیس دانشگاه هاروارد است.

آشنایی با سامرز مسیر موفقیت در اقتصاد و کسب‌وکار را برای سندبرگ هموار کرد. لری سامرز از او خواست به‌عنوان دستیار تحقیق در بانک جهانی همراهش باشد و این نخستین تجربه جدی اجرایی، شریل را یک سال در پروژه‌های مبارزه با جذام و ایدز و کوری به هند فرستاد.

sandberg5.jpg

شریل سندبرگ در کنار استادش، لری سامرز

شریل سندبرگ برای ادامه‌ی تحصیلات پس از پروژه‌ی هند به دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد رفت مدرک MBA خود را با بهترین نمره‌ها دریافت کرد.

شریل سندبرگ در سال ۲۰۰۴ با دِیو گلدبرگ، یکی از مدیران اجرایی وقت یاهو، ازدواج کرد. آنها یک دختر و یک پسر داشتند.

دیو گلدبرگ در سال ۱۲۰۱۵ از دنیا رفت و علت مرگ او، تومور مغزی به‌خاطر افتادن از تردمیل عنوان شد.

sandberg3.jpg

سندبرگ در کنار همسرش

گوگل: نخستین مقصد کاری سندبرگ

شریل علاقه زیادی برای ورود به دنیای فناوری داشت که در آن سال‌ها به‌آهستگی جای خود را به‌عنوان صنعت بازمی‌کرد.

او مسئول مدیریت فروش آنلاین تبلیغات و محصولات انتشاری گوگل شد، وی هم‌چنین محصولات Google Books را مدیریت می‌کرد.

شریل تا سال ۲۰۰۸ در گوگل حضور داشت و موفقیت‌هایش علاوه‌بر رشد سریع شرکت، شهرت او را نیز در کل امریکا افزایش داد. او توانست تیم تبلیغات و فروش گوگل را از چهار نفر به چهارهزار نفر برساند.

آشنایی متفاوت و تغییر مسیر شغلی

نخستین دیدار مارک زاکربرگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل فیسبوک، با شریل سندبرگ در پایان سال ۲۰۰۷ و در میهمانی کریسمس رخ داد. زاکربرگ هیچ‌گاه به‌صورت رسمی به‌دنبال مدیر عملیات برای فیسبوک نبود؛ اما در دیدار اول، شریل را برای چنین موقعیتی در شرکتش مناسب دید. درنهایت در مارس سال ۲۰۰۸، خبر استخدام سندبرگ در فیسبوک و ترک گوگل رسانه‌ای شد.

۲۰۱۲: سال اتفاق بزرگ

اتفاق بزرگ بعدی زندگی سندبرگ، در سال ۲۰۱۲ رخ داد. او به‌عنوان عضو هشتم و نخستین زن وارد هیات‌مدیره‌ فیسبوک شد.

شریل سندبرگ در فیسبوک حفظ جریان درآمد را به‌عنوان مدیر عملیات بر عهده دارد. او با استفاده از شبکه‌ ارتباطاتی خود مذاکرات درباره‌ این شبکه‌ اجتماعی را مدیریت و با سفرهای متعدد افراد بزرگ جهان را با حرکت شرکتش همسو و اغلب راضی می‌کند. یکی از مدیران اجرایی سابق فیسبوک اعتقاد دارد سندبرگ این شرکت را اداره می‌کند.

sandberg6.jpg

سندبرگ در کنار مارک زاکربرگ بنیانگذار فیس‌بوک

ماجرای کتاب مشهور سندبرگ

کتاب Lean In به قلم شریل سندبرگ در سال ۲۰۱۳ چاپ شد. این کتاب درباره‌ی رهبری و توسعه‌ی کسب‌وکار و مشکلات آن برای زنان نوشته شد و تا پایان سال ۲۰۱۳، به رکورد فروش یک‌میلیون نسخه رسید.

کتاب Lean In در سال ۲۰۱۳، این کتاب جایزه‌ی کتاب سال فایننشال تایمز و گلدمن ساکس را بُرد.

شایان ذکر است فیلمی با همین نام نیز از کتاب سندبرگ در‌حال‌ساخت است.

کتاب دوم شریل سندبرگ با نام Option B در آوریل۲۰۱۷ چاپ شد. سندربرگ این کتاب را با کمک آدام گرانت، یکی از استادان مشهور دانشگاه پنسیلوانیا، نوشت. موضوع کتاب دوم شریل درباره‌ی مقاومت‌های موجود در مشکلات و مسائل زندگی بود. در کتاب او، راهکارهای کاربردی برای ایجاد مقاومت دربرابر مشکلات ارائه شده و تاکنون ۲.۷۵میلیون نسخه از آن فروخته شده است.

sandberg4.jpg

بنیاد خیریه سندبرگ

شریل سندبرگ بنیادی نیز با نام Leanin.org با تمرکز بر موضوعات مطرح‌شده در کتابش تأسیس کرد.

جالب است درباره شریل سندبرگ بدانید:

تمرکز او بر مسئولیتش درآمد فیس‌بوک از تبلیغات را تا ۳۸ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش داد.

سندبرگ کسی بود که در مواجهه با رسوایی افشاگری فیس‌بوک درباره اطلاعات خصوصی ۲ میلیارد کاربر توانست از حیثیت شبکه اجتماعی فیس‌بوک دفاع کند و سایه این رسوایی را از این شبکه اجتماعی دور کند.

مارک زاکربرگ، موسس فیس‌بوک، شریل سندبرگ را رهبر آینده فیس‌بوک معرفی کرده‌است و موفقیت این شبکه اجتماعی را مرهون سندبرگ می‌داند.

در سال ۲۰۱۲، در فهرست ۱۰۰ فرد برتر و تاثیرگذار مجله‌ تایم قرار گرفت.

دارایی‌های او بیش از یک‌میلیارد دلار است که این مدیر دنیای فناوری را در فهرست ثروتمندترین زنان جهان قرار می‌دهد.

او یازدهمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۸ به گزارش مجله اقتصادی فوربز لقب گرفت.

ارسال نظر