|
کدخبر: 50147

افزایش قیمت نفت با تحریم کامل ایران

پس از کنفرانس خبری مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا درباره لغو معافیت برخی کشور‌ها برای واردات نفت از ایران، بهای نفت در بازار‌های جهانی دو درصد افزایش یافت.

گسترش نیوز - پس از کنفرانس خبری مایک پمپئو، وزیر امور خارجه امریکا درباره لغو معافیت برخی کشور‌ها برای واردات نفت از ایران، بهای نفت در بازار‌های جهانی دو درصد افزایش یافت.

naft-782.jpg

در پی تصمیم امریکا در خصوص پایان دادن به معافیت‌های تحریمی نفتی ایران، بهای نفت خام برنت دریای شمال روز دوشنبه با بیش از سه درصد افزایش به بشکه‌ای ۷۴.۳۱ دلار رسید که این رقم از رکورد هفته گذشته (۷۲.۲۷ دلار) عبور کرد. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز با ۲.۴ درصد افزایش به بشکه‌ای ۶۵.۵۲ دلار رسید.

مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در فاصله ۱۰ روز مانده به پایان مهلت معافیت‌های تحریمی ایران اعلام کرد واشنگتن دیگر استثنائی برای مشتریان نفتی ایران قائل نخواهد شد.

مایک پمپئو که در یک کنفرانس خبری در ساختمان وزارت خارجه امریکا سخن می‌گفت، مدعی شد که واشنگتن در راستای کمپین فشار حداکثری همچنان تلاش می‌کند صادرات نفت ایران را به صفر رسانده و این کشور را از درآمد اصلی خود محروم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها