|
کدخبر: 50006

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲ اردیبهشت)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی دوشنبه، ۲ اردیبهشت‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

رشد ۸۰ درصدی بورس و فرابورس در سال گذشته

رئیس سازمان بورس گفت: ارزش بورس تهران و فرابورس ایران در سال ٩٧ معادل ٨٠ درصد رشد کرد؛ این در حالی بود که در ٥ سال قبل ارزش بورس تهران هر سال ١٧.٥ درصد و فرابورس بالغ‌بر ١٩ درصد رشد داشته است.

ورود ۹۲ تن گوشت گرم با پرواز ایران‌ایر

با دو پرواز هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، ۹۲ تن گوشت گرم قزاقستانی وارد کشور شد.

رتبه نخست ایران در صادرات گیاهان دارویی

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه زعفران، گل محمدی، آنغوزه، باریج، گون، کتیرا و زیره ایران رتبه نخست صادرات جهان را دارند افزود: بر اساس آمار ۱۱ ماهه سال گذشته، ۳۳۶ هزار و ۸۳۶ تن انواع گیاهان دارویی به ارزش ۵۲۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

تولید ۱۴ میلیون تن گندم در سال جاری

بر اساس سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای سال زراعی ۹۸-۹۷ تولید حدود ۱۴ میلیون تن گندم هدف‌گذاری شده است، درحالی‌که در سال زراعی ۹۷-۹۶ نزدیک به ۹.۵ میلیون تن گندم به ارزش ۱۲ هزار و ۵۱ میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

۷۸ درصد مخازن سدهای ایران پر شد

بارش‌های مناسب سال آبی جاری باعث شده تا میزان ذخیره آب سدهای کشور با رشد ۶۳ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۳۹ میلیارد مترمکعب رسیده و ۷۸ درصد از ظرفیت مخازن سدها نیز پر شود.

۳۰میلیون واحد مسکونی بیمه می‌شوند

رئیس‌کل بیمه مرکزی از ارسال دستورالعملی به دولت خبر داد که بر اساس آن، ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه خواهند شد و سهم پرداختی هر خانوار ٦٠ هزار تومان است.

ادامه واردات لاستیک با ارز ۴۲۰۰ تومانی

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهارکرد: لاستیک کامیون فعلاً جزء کالاهای اساسی طبقه بندی شده است و فعلاً واردات آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی ادامه دارد.

افزایش ۲۹ درصدی حق بیمه واحدهای تولیدی

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به افزایش حق بیمه غیردولتی‌ها، از افزایش ۲۹ درصدی حق بیمه‌ واحد‌های تولید خبر داد.

رشد ۳ برابری سرمایه‌گذاری شرکت‌های بورسی

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه خُرده سهامداران باید به موضوع خرید سهام ورود کنند، گفت: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بورسی نسبت به سال ۹۶ حدود ۳ برابر شده است.

طراحی ۷ محور برای رونق تولید

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، با بیان اینکه کمبود نقدینگی و فشار مالیاتی بیشترین اثر را بر تولید دارند، گفت: برای دستیابی به رونق تولید در سال ۹۷، ۷ محور و ۳۵ پروژه تعریف کرده‌ایم.

منابع: ایرنا، ایسنا، مهر، ایبنا، میزان، باشگاه خبرنگاران جوان، فارس اقتصادی

ارسال نظر