|
کدخبر: 49926

جدیدترین آمار از نرخ تورم سال ۹۸ منتشر شد

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٨ به ۳۰.۶ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۲۶.۹ درصد) ۳.۷ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

گسترش‌نیوز: در فروردین ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل تورم (۱۰۰=١٣٩٥) به ۱۷۰.۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۴ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۱.۴ درصد می‌باشد؛ یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۵۱.۴ درصد بیشتر از فروردین ١٣٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده ­اند که نسبت به این اطلاع در ماه قبل (۴۷.۵ درصد) ۳.۹ واحد درصد افزایش یافته است.

Tavarom-1.jpg

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه ١٣٩٨ به ۳۰.۶ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۲۶.۹ درصد) ۳.۷ واحد درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص نرخ در گروه عمده «خوراکی ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» نسبت به ماه قبل ٨،٨ درصد و در گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» ١.٦ درصد افزایش نشان می­دهد. درصد تغییرات نرخ در ماه جاری نسبت به فروردین ماه ١٣٩٧ برای این دو گروه به ترتیب ٨٥.٣ و ٣٧.٨ درصد می­باشد.

افزایش نرخ تورم خانوارهای شهری کشور

شاخص نرخ کل برای خانوارهای شهری کشور در فروردین ماه ١٣٩٨ به عدد ۱۶۹.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۰ درصد است که نسبت به ماه قبل (۴۶.۶ درصد) ٣.٤ واحد درصد افزایش داشته است.

افزایش نرخ تورم خانوارهای روستایی کشور

شاخص نرخ کل برای خانوارهای روستایی کشور در فروردین ماه ١٣٩٨ به عدد ۱۸۰.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ٥.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۹.۴ درصد است که نسبت به ماه قبل (۵۲.۷ درصد) ٦.٧ واحد درصد افزایش داشته است.برای مشاهده جزییات و جداول خبر به فایل پیوست مراجعه کنید.

منبع: تسنیم

ارسال نظر