|
کدخبر: 49833

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۳۱فروردین)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی شنبه، ۳۱ فروردین‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

پرونده فروردین‌ماه بورس، مثبت بسته شد

شاخص کل در بازار امروز (شنبه) با رشد چهار هزار و ۴۶۴ واحدی همراه بود و در نهایت این شاخص به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۷۵ واحد رسید.

کمک بلاعوض ۵ میلیونی به سیل‌زدگان

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از پرداخت کمک بلاعوض پنج میلیون تومانی به سیل‌زدگان خبر داد.

نظر مساعد مجلس درباره افزایش وام خرید مسکن

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که بهبود بخش مسکن به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در این حوزه ارتباط مستقیمی دارد، گفت: با افزایش تسهیلات بانکی، حرکتی که در سمت تقاضای بازار برای خروج از رکود لازم است اتفاق می‌افتد.

دولت اجاره مسکن موقت آسیب دیدگان را خواهد پرداخت

روحانی با ابراز امیدواری برای بازسازی واحدهای مسکونی در کوتاه‌ترین زمان، اظهار کرد: لوازم زندگی آسیب دیدگان از سیل باید سریع‌تر و در حد متعارف تأمین شود.تمام امکانات دولتی و عمومی در خدمت اسکان موقت و مناسب باشند؛ دولت اجاره مسکن موقت آسیب دیدگان را خواهد پرداخت.

بیمه همه قالیبافان در سال ۹۸

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: خوشبختانه برای نخستین بار در تاریخ ایران طی امسال می‌توان تمامی کسانی را که به قالیبافی اشتغال دارند تحت پوشش بیمه قرار داد و در ردیف بودجه ۹۸ تحقق صددرصد آن پیش‌بینی شده است.

اشتغال ۱۰ هزار نفر در پارس جنوبی

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های این مجتمع گازی موضوع مهم مسئولیت اجتماعی در منطقه است، گفت: درحال‌حاضر نزدیک به ۱۰ هزار نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

صادرات بیش از ۵ میلیارد دلاری ایران به امارات

بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ۱۱ ماه سال گذشته، ۱۲ میلیون و ۸۱۸ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۲۱۴ هزار دلار از ایران به امارات متحده عربی صادر شده است. از این حیث امارات متحده عربی در میان کشور‌های دریافت‌کننده کالا از ایران در رتبه سوم قرار گرفته است.

بازگشت بیش از ۱۸۰۰ واحد تعطیل‌شده به چرخه تولید

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: با برگزاری جلسات صنفی و تخصصی بسیاری از موانع تولید مرتفع گردید و بالغ‌بر ۱۸۹۶ واحد تعطیل‌شده به چرخه تولید بازگشتند که در همین راستا ۲۹۰۰۰ شغل مستقیم در کشور ایجاد شد.

افزایش تولید گندم در سال جاری در مقایسه با سال گذشته

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم سیلاب‌های اخیر، در مجموع، تولید گندم و برنج امسال از پارسال بیشتر خواهد بود.

دریاچه ارومیه سیراب شد

دریاچه ارومیه ۵۵ سانتی‌متر افزایش ارتفاع داشته که از نظر کارشناسان عدد بسیار قابل قبولی بوده است. بر این اساس، حدود ۱.۳ میلیارد مترمکعب به ذخایر آب دریاچه ارومیه اضافه شد. مساحت دریاچه ارومیه نسبت به زمان مشابه سال گذشته، ۶۴۷ کیلومتر مربع و نسبت به اول مهر سال گذشته، ۱۲۰۱ کیلومتر مربع افزایش را نشان می‌دهد.

منابع: ایرنا، میزان، ایسنا، تسنیم، اقتصادآنلاین، مهر

ارسال نظر