|
کدخبر: 49686

۱۰خبر برتر اقتصادی در هفته‌ای که گذشت

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی هفته آخر فروردین‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر پنجشنبه در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی در طول هفته را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

akhbar-eghtesadi.jpg

ترمز افزایش قیمت سکه و طلا کشیده شد

در بازار سکه و طلا روز شنبه بیست‌وچهارم فروردین‌ماه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۷۶۳ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان دادوستد شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۳۵ هزار تومان ارزش‌گذاری شد. چهارشنبه بیست‌وهشتم فروردین‌ماه در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در نرخ ۴ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان و سکه بهار آزادی طرح قدیم ۴ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۴۲۸ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش‌گذاری شد.

معافیت مالیاتی برای حقوق ماهیانه کمتر از ۳ میلیون تومان

بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان امور مالیاتی در رابطه با نرخ مالیات بر حقوق، حقوق‌های کمتر از ۳۳ میلیون تومان در سال معاف از مالیات هستند.

افزایش حقوق‌ها از آخر همین ماه

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرد که در ماه جاری باید برای همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتماً ۴۰۰ هزار تومان افزایش محسوب شود.

پرداخت همه مطالبات فرهنگیان

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: برای امروز و فردا در حال دریافت ۲۱۰۰ میلیارد تومان از بانک مرکزی هستیم و دوباره ارقامی که مورد نیاز است به آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود تا این وزارتخانه همه بدهی‌ها و مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند.

افزایش ۵ درصدی واردات نفت هند از ایران

به نقل از رویترز، داده‌های اولیه به‌دست آمده از منابع کشتی‌رانی و صنعتی نشان می‌دهد، در سال مالی گذشته تا پایان ماه مارچ، شرکت‌ها پیش از آغاز تحریم‌های ضد ایرانی، خرید نفت خود از ایران را افزایش دادند و واردات نفت هند حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

۸۹۶ واحد غیرفعال به چرخه تولید بازگشت

معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه ۸۹۶ واحد تولیدی غیرفعال با اشتغال ۳۰ هزار و ۸۶۲ نفر سال گذشته تولید را از سر گرفتند، از برنامه‌ریزی برای بازگشت بیش از ۱۹ هزار واحد صنعتی غیرفعال به چرخه تولید در سال ۹۸ خبر داد.

ایجاد ۷۰هزار شغل برای عشایر و روستائیان

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی در اجرای طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری، تاکنون بیش از ۳۲ هزار کسب‌وکار جدید برای بیش از ۷۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر کشور ایجاد شد.

پرداخت وام بدون بهره به سیل‌زدگان

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: بر اساس تفاهم صورت گرفته ۲۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود که هر نفر با ارائه معرفی‌نامه کمیته امداد امام خمینی (ره) پنج میلیون تومان وام بدون بهره دریافت خواهد کرد.

افزایش تولید محصولات کشاورزی در سال جاری

با وجود خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل اخیر در برخی استان‌های کشور، امسال تولید محصولات کشاورزی به دلیل بارش‌های مناسب افزایش می‌یابد و دچار کمبود نخواهیم شد.

تسهیلات ارزی برای قطعه‌سازان در نظر گرفته شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رئیس‌کل بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات ارزی به قطعه سازان و بازپرداخت آن در قالب ریالی موافقت کرد. وی ادامه داد: قرار است تسهیلات ارزی مطابق با نیاز قطعه‌سازان به آنان پرداخت شود، این پرداخت ریالی خواهد بود و ریالی (همراه با سود در نظر گرفته شده) نیز تسویه خواهد شد تا در صورت بروز نوسان‌های قیمتی، قطعه سازان آسیب نبینند.

منبع: بسته خبرهای خوش اقتصادی گسترش‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها