|
کدخبر: 49659

۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۸فروردین)

در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی چهارشنبه، ۲۸ فروردین‌ماه را بررسی می‌کنیم.

گسترش نیوز: ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

baste-eghtesadi.jpg

پرداخت همه مطالبات فرهنگیان

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه گفت: برای امروز و فردا در حال دریافت ۲۱۰۰ میلیارد تومان از بانک مرکزی هستیم و دوباره ارقامی که مورد نیاز است به آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود تا این وزارتخانه همه بدهی‌ها و مطالبات فرهنگیان را پرداخت کند.

افزایش حقوق‌ها از آخر همین ماه

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه اعلام کرد که در ماه جاری باید برای همه کارکنان دولت اعم از شاغل و بازنشسته حتماً ۴۰۰ هزار تومان افزایش محسوب شود.

تقاضای جدید هند و چین برای خرید از ایران

کارشناس صنعت سیمان از تقاضای جدید تجار هندی و چینی برای خرید سیمان ایران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود صادرات سیمان امسال ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

صادرات ۹.۵ میلیارد دلار کالا از ایران به اتحادیه اروپا

بر اساس آمارهای کمیسیون اروپا، ارزش صادرات کالایی ایران به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸، حدود ۹.۵ میلیارد یورو بود.

افزایش تولید محصولات کشاورزی در امسال

با وجود خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل اخیر در برخی استان‌های کشور، امسال تولید محصولات کشاورزی به دلیل بارش‌های مناسب افزایش می‌یابد و دچار کمبود نخواهیم شد.

تخصیص زمین رایگان به سیل‌زدگان

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به خانوار‌هایی که واحد‌های مسکونی آنها در شهر‌ها و روستا‌های حریم رودخانه‌ها به‌طور کامل تخریب‌شده، زمین رایگان در مکانی مناسب تخصیص خواهد داد.

۷ هزار میلیارد تومان خسارت به سیل‌زدگان پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه پیرامون پرداخت خسارت‌های وارده به سیل‌زدگان گفت: آنچه تاکنون پیش‌بینی شده، دستکم هفت هزار میلیارد تومان می‌توان از ردیف‌های نقدی و اسناد اوراق بودجه، برای بازپرداخت و به نوعی جبران خسارت‌های سیل‌زدگان اختصاص داد.

بهره‌برداری از ۴۰۰هزار واحد مسکن مهر در سال۹۸

وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه مسکن مهر به همراه ۴۰۰هزار واحد در طرح‌های مختلف تعریف‌شده و در بعضی شهرها آغازشده، برنامه‌ریزی‌های ما به این سمت است که در سال ۹۸ و ۹۹ به بهره‌برداری برسانیم.

تسهیلات ارزی برای قطعه‌سازان در نظر گرفته شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رئیس کل بانک مرکزی با پرداخت تسهیلات ارزی به قطعه سازان و بازپرداخت آن در قالب ریالی موافقت کرد. وی ادامه داد: قرار است تسهیلات ارزی مطابق با نیاز قطعه سازان به آنان پرداخت شود، این پرداخت ریالی خواهد بود و ریالی (همراه با سود در نظر گرفته شده) نیز تسویه خواهد شد تا در صورت بروز نوسان‌های قیمتی، قطعه سازان آسیب نبینند.

علی‌رغم وقوع سیل، تولید گندم کم نشد

حجتی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: خسارات وارد شده به مزارع گندم در سیل اخیر باعث کاهش تولید این محصول نشده است.

منابع: ایسنا، میزان، مهر، ایرنا، ایبنا، فارس اقتصادی

ارسال نظر