|
کدخبر: 49626

۸ تأثیر زنان بر رشد اقتصاد جهانی

گسترش‌نیوز: حرف‌های زیادی به گوشمان می‌خورد دربارۀ اختلاف دستمزد زنان و مردان، محیط کار مردانه، معضل اعتمادبه‌نفس زنان در محیط کار و چیزهای دیگری که مانع کار و سرمایه‌گذاری زنان است. همۀ این‌ها مهم است، اما واقعیت‌های دیگری هم هست که همین اندازه اهمیت دارد: زنان رفته‌رفته شرکت‌هایی را به راه انداخته‌اند و در حوزه‌های تجربه نشده فعالیت کرده‌اند، هر روز نقش بیشتری در نان‌آوری خانواده ایفا می‌کنند و ثروت قابل‌توجهی را به‌دست می‌آورند.

زنان سریع‌تر پول درمی‌آورند

مطابق آمار بانک مرکزی امریکا، زنان تا سال ۲۰۳۰ خواهند توانست دوسوم ثروت امریکا را در اختیار بگیرند.

zanankarafarin1.jpg

سرمایه‌گذاری زنان روبه‌ رشد است

سرمایه‌گذاری خطرپذیر شاید همچنان زمین‌بازی مردان باشد (در سال ۲۰۱۶ فقط ۱۱درصد مشارکت‌کنندگان در سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر زنان بودند)، اما خبر عجیب این است: جریان قوی‌ای از زنان سرمایه‌گذار در حوزه‌های پرخطر به وجود آمده است که اتفاقاً از این سرمایه‌گذاری‌ها حمایت هم می‌شود. علاوه‌براین، زنان بیش از نیمی از ثروت سرمایه‌ای در امریکا را هدایت می‌کنند.

زنان ۷۰درصد ثروت آینده را طی دو نسل بعدی صاحب خواهند شد

این مسئله صرفاً شامل ثروتی که زنان به‌دست می‌آورند نمی‌شود، بلکه حرف از این است که زنان طی دو نسل آینده میراث‌دار چه پولی خواهند شد. یعنی عن‌قریب است که زنان (که در حالت فعلی بیش از نیمی از ثروت سرمایه‌ای را هدایت می‌کنند) به ثروت و قدرتی بسیار بیشتر از مردان دسترسی پیدا کنند.

بحث پول خرج کردن که باشد، زنان کار را به‌دست می‌گیرند

حیرت می‌کنید اگر بدانید در سرتاسر جهان ۸۰درصد تصمیم‌های خرید و پول خرج کردن را زنان می‌گیرند نه مردان. این هم برگ برندۀ مهمی است.

هرقدر زنان بیشتری در رده‌های بالا حضور داشته باشند منافع بیشتری کسب خواهید کرد

در سال ۲۰۰۷ تحقیقی از۵۰۰ شرکت انجام شد. پژوهشگران این شرکت‌ها را بر اساس تعداد زنانی که در هیات مدیره بودند به چهار بخش تقسیم کردند. فکر می‌کنید شرکت‌هایی که نقش زنان در هئیت مدیره‌ آن پررنگ بود در قیاس با آن‌هایی که نقش زنان در آن کم‌رنگ‌تر بود چه وضعیتی داشتند؟

به‌طور میانگین، شرکت‌هایی که درصد بیشتری از هیات‌مدیره‌شان زنان بودند، ۵۳درصد بازده حقوق صاحبان سهامشان بیشتر از آن‌هایی بود که پایین‌ترین درصد حضور زنان را داشتند. مقایسه‌ای مشابه حاکی از افزایش ۴۲درصدی فروش محصولات و افزایش ۶۶درصدی در میزان سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌هایی است که زنان در هیات‌مدیره آن حضور دارند. این تحقیق پیامی صریح می‌دهد: شرکت‌هایی که زنان در آنها هدایت را بر عهده دارند از رقبای تحت هدایت مردان خود کارآمدتر هستند.

zanan1.jpg

صبر کنید، هنوز مانده:

زنان صاحب تقریباً یک‌سوم تجارت‌های امریکا هستند

سرشماری سال ۲۰۱۲ نشان داد که زنان صاحب ۹.۹ میلیون از تجارت‌های امریکایی‌اند، یعنی ۳۵.۸درصد از کل مالکیت تجارت‌ها در دست زنان است.

تجارت‌هایی که تحت هدایت زنان هستند حدود ۹ میلیون نفر در امریکا را استخدام کرده‌اند.

این تلاش زنان برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال ستودنی است.

زنان مبتکران بزرگ عصر ما شده‌اند

در بسیاری از جاها ابداعات زیادی از کارآفرینان زن دیده‌ایم، از خلاقیت و ایده‌های نو در تولید اسباب‌بازی‌های جدید برای کودکان گرفته تا ایده‌های کلان‌تری که فروش محصولات صنعتی را دگرگون کرده است و تأثیرات مثبت زیادی بر اقتصاد گذاشته است. این ابتکارها بیش از آنکه دنبال ایدۀ بزرگ رفتن باشد، نشان می‌دهد چقدر رویکرد زنانه به مشکلات می‌تواند ما را به راه‌های مفید و سنجیده‌ای برساند.

منبع: ترجمه شده از سایت HerMoney

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها