|
کدخبر: 49508

گسترش‌نیوز بررسی می‌کند:

علت کمبود برندهای مشهور تن ماهی در بازار

جای خالی برندهای مشهور تن ماهی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها احساس می‌شود. به اعتقاد تولیدکنندگان تن ماهی، نرخ تمام‌شده تن ماهی به‌شدت افزایش یافته است. به نظر می‌رسد که بحث افزایش نرخ تن ماهی جدی باشد.

گسترش‌نیوز: بررسی میدانی گسترش‌نیوز نشان می‌دهد که بعضی برندهای مشهور به‌سختی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها یافت می‌شوند. قیمت‌ها هنوز افزایش نیافته اما صاحبان چند سوپرمارکت گفتند که این اتفاق به‌زودی می‌افتد و ویزیتورهای شرکت‌های مختلف به آنها گفته‌اند که نرخ بعضی برندهای مشهور چیزی حدود ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان خواهد بود.

tonmahi.jpg

برای پیگیری این موضوع با رئیس سندیکای صنایع کنسرو ایران تماس گرفتیم. احمد ‌آزادمرد دراین‌باره گفت: فعلا ۱۵ هزار تومان است ولی اینکه این نرخ اعمال بشود یا نه به این بستگی دارد که ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی را بدهند یا نه. به‌هرحال در شرایط فعلی نرخ باید حول‌وحوش ۱۵ هزار تومان باشد.

به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان، به امید آن چیزی که معمولا «واقعی‌ شدن قیمت‌» نامیده می‌شوند میزان تولید و عرضه خود را کاهش داده‌اند.

مدیر شرکت شیلتون، حمیدرضا میری در پاسخ این سوال که «آیا افزایش نرخ تن ماهی صحت دارد؟» گفت: این موضوع را باید از سندیکای صنایع کنسرو ایران استعلام کنید ولی بدون شک همین‌طور خواهد بود. تولیدکننده نمی‌تواند زیر نرخ تمام‌شده بفروشد. تولیدکننده نمی‌تواند محصولی که تولیدش برای او ۱۰ هزار تومان تمام می‌شود را ۵ هزار تومان بفروشد. نرخ تمام‌شده تولید تن ماهی واقعا بالا رفته است. مدارک و اسناد خود را به سندیکا ارائه کرده‌ایم و منتظر نظر و نرخ اعلامی سندیکا هستیم.

آزادمرد در رابطه با کمبود نام‌های آشنای تن ماهی گفت: نرخ فعلی برای تولیدکنندگان به‌صرفه نیست ولی مجبور هستند با این شرایط بسازند. فقط بحث گرانی ماهی نیست و علاوه بر آن نرخ مواد اولیه‌ای مثل قوطی به‌شدت افزایش یافته است. مردم باید بدانند که ما مهم‌ترین موضوع برای ما مصرف‌کننده است. ما گران نمی‌فروشیم بلکه گران تمام می‌شود. ماهی قبلا در گروه یک بود ولی الان نیست و ارزی به آن تعلق نمی‌گیرد. مردم ممکن است از این موضوع بی‌اطلاع باشند. ماهی جز مواد غذایی مفید است و چه‌خوب است که دولت به این نکته توجه داشته باشد و همکاری لازم را در زمینه ارز داشته باشد.

ارسال نظر