|
کدخبر: 49468

نفت خام روسیه در اروپا جایگزین ونزوئلا شد

درحالی‌که تحریم‌های امریکا صادرات نفت شور ونزوئلا را محدود کرده است، پالایشگاه‌های اروپایی در حال جایگزین کردن نفت شور روسیه هستند. در همین راستا نفت شور روسیه به شدت گران شده است.

گسترش نیوز - درحالی‌که تحریم‌های امریکا صادرات نفت شور ونزوئلا را محدود کرده است، پالایشگاه‌های اروپایی در حال جایگزین کردن نفت شور روسیه هستند. در همین راستا نفت شور روسیه به شدت گران شده است.

naft-venezoela.jpg

خبرگزاری رویترز با اشاره به منابع آگاه از صنعت تجارت نفت، گزارش می‌دهد که این وضعیت در حالی تشدید شده است که اعضای اوپک، تحت توافق اوپک پلاس درجه‌های شورتر نفت خام را کمتر تولید می‌کنند تا قیمت‌ها را تقویت کنند.

نفت خام امریکا نمی‌تواند این جای خالی را پر کند، چراکه به شدت سبک و شیرین است. این درحالی است که تأسیسات پالایشگاه‌های اروپا مناسب پردازش درجه‌های سنگین‌تر نفت خام به علاوه نفت شیرین می‌باشد.

این اخبار جدیدترین نشانه از کمبود نفت خام با درجات سنگین‌تر در جهان است، نفتی که صادرات اصلی ونزوئلا را تشکیل می‌دهد.

با این اتفاق نفت خام سنگین روسیه، یورالس، با قیمتی بالاتر از برنت به فروش می‌رسد و به نظر نمی‌رسد به اینزودی‌ها با تخفیف ارائه شود. این درحالی است که معمولاً نفت سنگین نسبت به نفت‌های نسبتاً سبکی مثل برنت با تخفیف ارائه می‌شد.

تحریم‌های امریکا بر ضد ایران هم اوضاع را برای پالایشگاه‌های اروپا سخت‌تر کرده است چرا که ایران هم یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام سنگین است و نفت فوق سبک آن که به آن میعانات گازی می‌گویند، در بین پالایشگاه‌ها بسیار پرطرفدار می‌باشد.

طبق محاسبات رویترز، تحریم‌های امریکا باعث شده است روزانه ۸۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین از بازارهای جهانی حذف شود. این شرایط پالایشگاه‌ها را مجبور به یافتن جایگزین از گزینه‌هایی محدود کرده است. به جز روسیه و تولیدکنندگان خاورمیانه، این گزینه‌ها شامل کانادا و مکزیک هم می‌باشند.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها