|
کدخبر: 49243

گسترش‌نیوز بررسی می‌کند:

کدام کشورها بهشت کسب‌وکارهای کوچک هستند؟

طبق گزارش بانک جهانی پول، ۱۰ کشور بهترین شرایط را برای راه‌اندازی کسب و کار دارند.

گسترش‌نیوز: بهترین و آسان‌ترین کشورها برای سرمایه‌گذاری غول‌های اقتصادی مثل چین، برزیل و هند هستند؟ طبق رتبه‌بندی بانک جهانی، این‌گونه نیست. درواقع هیچ‌یک از کشورها از نظر سهولت سرمایه‌گذاری جز ۱۰ کشور نخست نیستند. بانک جهانی پول در گزارش‌هایی که دراین‌باره منتشر کرده است کشورها را بر اساس ۱۰ عامل کلیدی طبقه‌بندی کرده است. مهم‌ترین معیارها عبارت‌اند از آسانی دایر کردن یک کسب‌وکار، میزان سختگیری کشورها جهت اعطای پروانه فعالیت تجاری، نرخ انرژی، شرایط ثبت مالکیت و دارایی، میزان حمایت از سرمایه‌گذارانی که جز اقلیت‌ها هستند، میزان و شرایط وام‌های پرداختی شده و نیز نرخ مالیات بردرآمد. قوانین حاکم بر بازار کار هم به‌نوبه خود اهمیت زیادی دارد. وجود یک کشور در میان ۱۰ کشور نخست به آن معناست که دایر کردن کسب‌وکار در آن کشور به‌مراتب راحت‌تر از کشورهای دیگر است. در ادامه می‌توانید با ۱۰ کشور برتر این رتبه‌بندی و دلیل قرار گرفتن آنها در این موقعیت برتر آشنا شوید.

RESTORANDARY.jpg

۱۰. سوئد

استاندارد بالای زندگی و وجود نیروی کار ماهر باعث شده است که سوئد بستر بسیار مساعدی برای سرمایه‌گذاری و شروع یک کسب‌وکار داشته باشد. زیرساخت‌های نیرومند و برنامه‌های پیشرفته رفاهی هم کار مالکان کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ را به‌شدت راحت می‌کنند.

۹. گرجستان

گرجستان برای سرمایه‌گذاری ایده‌آل است. اقتصاد این کشور سال‌هاست که روبه‌پیشرفت است. یکی از دلایل این وضعیت خوب آن است که ثبت یک کسب‌وکار جدید در گرجستان فقط دو روز طول می‌کشد و فقط ۴۰ دلار هزینه خواهد داشت.

۸. نروژ

محاسن نروژ یکی دو تا نیست: در بخش فناوری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، نیروی کار ماهری دارد و شبکه‌ای از برنامه‌های اجتماعی مفید را برای شهروندان خود تدارک دیده است. علاوه بر این نظام حقوق و حمایتی که نروژ برای حمایت از کسب‌وکارهای در حال ورشکستگی تدارک دیده است یکی از بهترین‌هاست. فرآیند ثبت‌نام و دریافت مجوز برای شروع یک کسب‌وکار معمولا ۴ روز طول می‌کشد و هزینه چندانی هم نخواهد داشت.

۷. بریتانیای کبیر

براساس گزارش بانک جهانی پول نرخ پائین راه‌اندازی کسب‌وکار با خوش‌بینی مردم این سرزمین به فعالیت تجاری باعث شده که بریتانیا مکان بسیار مناسبی برای استارت‌آپ‌ها باشد. ۸۸ درصد از مردم بریتانیا بر این اعتقاد هستند که هر شهروند پرتلاشی (صرف‌نظر از نژادش) استحقاق پیشرفت را دارد. هزینه دریافت مجوزهای قانونی چیزی حدود ۸۱ دلار است که بسیار کمتر از میانگین جهانی است.

EFTETAHKASBVAKAR.jpg

۶. ایالات‌متحده

تعرفه‌های مالیاتی امریکا برای راه‌اندازی کسب‌وکار به نسبت بالاست بااین‌حال از جهات دیگر هزینه چندانی برای مالکان کسب‌وکارها ایجاد نخواهد کرد. این به آن معناست که هزینه‌های تدارکات، لجستیک اجاره دفاتر کار آن‌قدرها نیست. امریکا در جایگاه ششم قرار دارد بااین‌حال به نظر می‌رسد که در عمل جذابیت چندانی برای سرمایه‌گذاران کوچک نداشته باشد.

۵. هنگ گنگ

تعرفه‌های ثبت کسب‌وکار در هنگ‌کنگ بیش‌ازپیش افزایش می‌یابد و راه‌اندازی کسب‌وکار در این کشور به‌آسانی گذشته نیست. حسن بازار کسب‌وکار این کشور آن است که به‌خوبی از سرمایه‌گذاران اقلیت حمایت می‌شود. سادگی فرآیند راه‌اندازی کسب‌وکار و صادرات به خارج از کشور هم در قرار گرفتن هنگ‌کنگ در رده پنجم تاثیر زیادی داشته است.

۴. کره جنوبی

وقتی بحث سهولت دسترسی به شبکه برق و انرژی، آسانی صادرات در مرزهای خارج از کشور و عقد قرارداد در میان باشد کره جنوبی وضعیت بسیار خوبی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید دارد. سرعت سرسام‌آور اینترنت در کره جنوبی هم که بر همگان آشکار است. دولت کره جنوبی از این مزیت مهم برای تشویق کسب‌وکار بهره می‌برد.

۳. دانمارک

دیجیتالی کردن فرآیند ثبت کسب‌وکار در قرار گرفتن دانمارک در رده سوم نقش اساسی داشته است. همه فرآیندهای اداری راه‌اندازی کسب‌وکار را می‌توان یک‌روزه انجام داد. تعرفه اخد مجوز تجاری چیزی حدود ۹۸ دلار است. دانمارک یک کشور «مرز آزاد» است بنابراین صادرات و واردات برای کشورها بسیار راحت است. حکومت دانمارک همه سعی خود را می‌کند تمام همه موانع پیش‌روی بخش خصوصی را برطرف کند.

۲. سنگاپور

اقتصاد سنگاپور همچنان میانه خوبی با صاحبان کسب‌وکارهای جدید دارد. امنیت تجاری این کشور زبانزد است. دعاوی تجاری در سنگاپور تقریبا در عرض ۱۵۰ روز به سرانجام می‌رسند که در مقایسه با میانگین جهانی، ناچیز است. از طرف دیگر بررسی پرونده‌های حقوقی هزینه چندانی را متوجه طرفین نخواهد کرد. نظام حقوقی این کشور فقط ۲۶ درصد از ارزش یک دعوی حقوقی را دریافت می‌کند. در امریکا میانگین زمان لازم برای پیگیری پرونده‌های حقوقی چیزی حدود ۴۵۰ روز است و سیستم حقوقی ۳۲ درصد ارزش پرونده را دریافت خواهد کرد.

۱.نیوزیلند

به برکت سیستم ثبت آنلاین، شروع رسمی فعالیت تجاری فقط چند ساعت طول می‌کشد. اقتصاد نیوزیلند در طول چند دهه متحول شده و به یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای صنعتی و بازار آزاد تبدیل شده است. این کشور به‌تازگی از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ رها شده است اما رشد سالانه‌اش بالغ‌بر ۲.۳ درصد است. وقتی بحث حمایت از سرمایه‌گذاران خارجی در میان باشد هیچ کشوری به اندازه نیوزیلند کارآمد نیست. نظام حقوقی این کشور رقابت هر چه بیشتر را تشویق می‌کند و تعرفه‌های مالیاتیش آزاردهنده نیست. نظام سیاسی دمکراتیک و شفاف این کشور هم تاثیر خود را به جا گذاشته است. مجموع این عوامل باعث شده‌اند که نیوزیلند در صدر فهرست قرار گیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها