|
کدخبر: 48866

طلاق ۳۵ میلیارد دلاری!

خبرهای رسیده از طلاق جنجالی موسس شرکت آمازون نشان می‌دهد بیزوس برای تحقق این جدایی باید حدود ۳۵میلیارد دلار از ثروتش را به همسر خود بدهد و همین موضوع این طلاق را به گران‌ترین طلاق در طول تاریخ تبدیل خواهد کرد.

گسترش‌نیوز : مجله فوربز به تازگی لیستی از بزرگ‌ترین، عجیب‌ترین و قابل بحث‌ترین طلاق‌های میلیاردرهای جهان در طول تاریخ ارائه کرده است. در برخی موارد مانند جدایی سهامداران گوگل، اطلاعاتی در خصوص هزینه طلاق در دسترس نیست زیرا پرونده‌ها مهر و موم شده است.

در ادامه، ۵مورد از گران‌ترین طلاق‌ها در طول تاریخ معرفی می‌شود:

۱- جف و مک‌کنزی بیزوس: حداقل ۳۵میلیارد دلار

این دو زوج، چهارم آوریل شرایط طلاق خود را ارائه کردند که احتمالا در طول تابستان انجام خواهد شد. مکنزی ۴درصد از سهام شرکت آمازون، که حدود ۳۵میلیارد دلار ارزش دارد را دریافت خواهد کرد که گران‌ترین طلاق ثبت شده در طول تاریخ خواهد بود. وی به واسطه این ثروت، در جایگاه سومین زن ثروتمند جهان قرار خواهد گرفت.

۲-بیل و سو گراس: ۱.۳میلیارد دلار

سو در سال ۲۰۱۶، برای جدایی از همسرش بیل گراس، موسس شرکت pimco اقدام کرد و یک سال بعد، با ثروت ۱.۳میلیارد دلاری از وی جدا شد. این ثروت شامل یک خانه ساحلی ۳۶میلیون دلاری و همچنین یک نقاشی از پیکاسو در سال ۱۹۳۲ بود که به مبلغ ۳۵میلیون دلار فروخته شد.

۳-استیو و الین وین: ۸۵۰میلیون دلار

استیو وین، یکی از بزرگ‌ترین سازندگان هتل‌های لوکس، در سال ۲۰۱۰ برای دومین بار همسر خود را طلاق داد. الین وین، از سال ۲۰۰۲ یکی از اعضای هیات مدیره شرکت هتلداری وین بود.

talaghgerann1.jpeg

۴-هارولد هام و سو آن آرنال: ۹۷۵میلیون دلار

پس از گذشت سه سال شکایت و دادگاه رفتن هارولد هام، از سهامداران بخش نفت و گاز، با نوشتن یک چک حدود ۹۷۵میلیون دلار برای سو آن آرنال، وی را طلاق داد. مدتی پس از دریافت این ثروت، آرنال دوباره اعتراض کرد و خواهان سهم بیشتری از ثروت ۱۳.۷میلیارد دلاری همسر سابقش شد. در آوریل ۲۰۱۵، دادگاه عالی اوکلاهاما به این مسئله خاتمه داد و درخواست تجدید نظر وی را رد کرد.

۵-روی‌ادوارد و پاتریشیا دیزنی: ۶۰۰میلیون دلار

روی و همسرش، در سال ۲۰۰۷، در سن ۷۷ و ۷۲سالگی، پس از ۵۲سال زندگی مشترک، درخواست جدایی خود را ارائه کردند. ارزش دارایی روی، برادرزاده والت دیزنی، در آن زمان ۱.۳میلیارد دلار بود. وی در قضیه جدایی‌اش، تقریبا نیمی از ثروت خود را از دست داد و از لیست ثروتمندترین افراد جهان حذف شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها